مدیر دانشگاه تربیت‌بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: راه رفتن در آب از پیاده‌روی در خشکی انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

حسین پار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: فرا رسیدن فصل گرما عده‌ای را از انجام فعالیت های ورزشی دور می‌کند.

پار تصریح کرد: شنا، ورزشی است باطروات که تاثیر غیر قابل باوری در کاهش وزن دارد لذا کسانی که  از انجام فعالیت‌های ورزشی در فصل تابستان خسته می‌شوند می‌توانند به شنا روی آورند.

وی افزود: همیشه این تصور اشتباه درباره ورزش شنا وجود دارد که چون بدن در طی شنا کردن متحمل فشار زیادی نمی‌شود، پس نمی‌توان آن را ورزش خوبی دانست، در صورتی که هر چند بدن در آب سبک می‌شود، و برای هر حرکت باید بر مقاومت آب غلبه کند، انرژی زیادی صرف می‌شود به همین دلیل حتی راه رفتن در آب از پیاده‌روی انرژی بیشتری صرف می کند.

مدیر دانشگاه تربیت‌بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: آسیب ورزش شنا در مقایسه با دیگر ورزش‌ها کمتر است. هنگام شنا وزن بدن کاهش می یابد و شنا از شدت ضربه‌های وارد شده بر مفاصل می‌کاهد.

با بیان اینکه شنا برای افراد مبتلا به آرتروز، دارای اضافه وزن، باردار و در کل افرادی که نمی‌توانند به ورزش‌های دیگر بپردازند ورزشی مناسب است، خاطرنشان کرد: شنا ورزشی سنگین است که عضلات اصلی بدن را درگیر می‌کند و موجب انعطاف‌پذیری و حفظ نرمی مفاصل به‌خصوص در ناحیه لگن، گردن، شانه و دست و پا می‌شود.

وی گفت: شنا در دسته ورزش‌های ایروبیک ـ هوازی قرار دارد زیرا چند دور شنا بیش از سه دقیقه زمان می‌برد و مقدار مصرف اکسیژن عضلات بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه، ورزش‌های آبی دارای مزایای جسمی، اجتماعی و روحی متعددی هستند، تصریح کرد: کاهش فشار خون از مزایای دیگر شنا کردن است و این ورزش توان قلب را بالا برده و میزان خون پمپ شده به بدن را افزایش می‌دهد و همچنین با افزایش جریان خون در ریه، موجب سوخت کالری بیشتر می‌شود.

پار در پایان تاکید کرد: در فصول گرما به‌دلیل روی آوردن بسیاری از افراد به این ورزش مفرح و شاد، باید متقاضیان نهایت رعایت نکات بهداشتی را داشته و از خود در مقابل بیماریهای قارچی مواظبت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس