معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد گفت: تاکنون 170هزار متر مربع از پیاده‌روهای مشهد در قالب طرح بهساز پیاده‌روسازی شده است.

 

خبرگزاری فارس: بهسازی 170هزار متر مربع از پیاده‌روهای مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدهادی جاوید ظهر امروز در حاشیه همایش مناسب‌سازی محیط برای توان‌یابان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بهساز با همکاری مسکن و شهرسازی، استانداری خراسان رضوی و اداره‌کل بهزیستی استان با اجرای ضوابط و مقررات لازم در این زمینه در شورای فنی استان تصویب رسید.
معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد گفت: یکی از مشکلاتی که در فضاهای شهری ممکن است برای تردد توان‌یابان در جامعه ایجاد شود اختلاف سطح‌ها در معابر و خیابان‌هاست که بر این اساس شهرداری مشهد ستاد بهساز را از سال 87 در قالب بهبود سیما و منظر شهری و نیز مناسب‌سازی فضاها تشکیل داد.
وی در ادامه به فضای موجود در سطح شهر مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مساحت شهر مشهد در حدود 30 هزار 500 هکتار است که از این میزان در حدود یک هزار 100 هکتار آن را پیاده‌رو‌ها به خود اختصاص داده است.
معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد افزود: علاوه بر این در حدود هفت هکتار از مساحت شهر مشهد را معابر شهر به خود اختصاص داده‌اند که این میزان معابر و پیاده رو در مشهد نیازمند تامین اعتبار برای بهسازی است.
جاوید با اشاره به اینکه در حال حاضر مشهد در اجرای پیاده‌روسازی و بهسازی آن در کشور پیشتاز است، افزود: بهسازی و اجرای 170هزار متر مربع از پیاده‌روهای مشهد در مقایسه با هفت هکتار از پیاده‌روهای موجود در مشهد ناچیز است.
معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: اما با همین میزان پیاده‌روسازی در سطح شهر مشهد اکنون در کشور جز پیشتازان این عرصه است.
وی تصریح کرد: آنچه که با این اعداد و ارقام می‌توان نتیجه گرفت این است که در حال حاضر کشور در ارتباط با بهسازی معابر دچار نوعی فقر است.
جاوید در ادامه همکاری نهاد در بهسازی معابر را مهم ارزیابی کرد و گفت: اختصاص ردیف از اعتبارات در اجرای بهسازی معابر از سوی استانداری خراسان رضوی می‌تواند در تسریع روند بهسازی معابر نقش بسزایی داشته باشد.
معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد در ادامه با اشاره به روند تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر گفت: رویکردی که در طرح تفصیلی و جامع در نظر گرفته شده طراحی شهری است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و با توجه به طرح تفضیلی مشهد در  افق 1404 انجام 30 درصد از سفر های شهری به صورت پیاده یا با دوچرخه است.