سید محمد شروین اسبقیان از ارتقا تور بین‎المللی دوچرخه‎سواری آذربایجان به بالاترین سطح تورهای آماتوری جهان و آسیا خبر داد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب افزود: بیست و ششمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان با ربع قرن سابقه امسال در حد بسیار عالی و بدون نقص و با حضور تیمهای قدرتمند برگزار شد و نماینده اتحادیه جهانی دوچرخه سواری UCIدر تور بیست و ششم امتیازات خوبی برای تور به UCI ارسال کرده است که این امر موجب شد که تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان در بین تورهای 2و2 در سطح الف و یا همان بالاترین سطح در بین تورهای آماتوری جهان و اسیا قرار گیرد.
مدیر کمیته فنی بیست و ششمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان اظهار داشت: در تور بیست و ششم رکابزنانی 15 تیم خارجی از 5 قاره حضور داشتند که سطح تور دوچرخه سواری آذربایجان را ارتقاء دادند و راه برای تبدیل شدن به توری نیمه حرفه ای در سالهای آتی هموار و فراهم شده است.


وی گفت: نخستین نکته حضور تیمهای قدرتمند و کنتینتال از 5 قاره آسیا که برای اولین بار در تاریخ تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان بود و دومین عامل بحث مراحل و مسیرهای تعیین شده بود که در این دوره از تور بسیار فنی بود و تنوع جاده به عنوان یکی از مهمترین عامل برتری این دوره از تور دوچرخه سواری است.
گفتنی است بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان با شعار تور دوچرخه سواری الهام بخش دوچرخه سواری پاک و بدون دوپینگ اردیبهشت ماه سال 1391 برگزار خواهد شد.


منبع: خبرگزاری برنا