با اتمام مرحله نهم تور دوچرخه سواری بین المللی تور دو فرانس، وب سایت Cycling news گزارشی درباره هفته نخست این رقابتها اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری؛

صد و یکمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی تور دو فرانس، از 11 تیرماه الی دوم مردادماه سال جاری در 21 مرحله برگزار می شود.

پس از اتمام مرحله نهم تور، وب سایت Cycling news گزارشی درباره هفته نخست این تور بین المللی اعلام کرد:


مرحله اول: ” فلیپ گیلبرت” با توجه به قدرتش در مسیرهای سربالا، به سادگی توانست مقام قهرمانی مرحله اول را به دست آورد. برخلاف سالهای گذشته که تور با یک مرحله پرولوگ یا تایم تریل آغاز می شد، رده بندی امسال تحت تاثیر مرحله سنگینی از Passagedu Gois تا Mont des Aliuettes بود که انتهای مسیر در کوهستان قرار داشت.
دراین مرحله چندین تصادف روی داد و داوران مجبور به تصمیم گیری های مهم متعددی شدند. “آلبرتو کونتادور” در خارج از محدوده 3 کیلومتر پایانی به زمین خورد و در حالی که تنها 40 ثانیه با نفر اول اختلاف داشت، یک دقیقه و 20 ثانیه از زمانش را از دست داد و با وجود اعتراضات زیاد تیمش، داوران زمان اصلی عبور وی از خط پایان را برایش لحاظ کردند.

مرحله دوم : در این مرحله که به صورت تایم تریل تیمی برگزار شد، فاصله های زمانی تیم های شرکت کننده کم بود، ولی تیم Garmin-Cervelo با چهار ثانیه اختلاف نسبت به BMC ، SKY و Leopard Trek اولین برد خود را در مسابقات تور دوچرخه سواری بین المللی توردو فرانس جشن گرفت.


این پیروزی باعث شده “ثور هوشوود” که در مرحله اول جایگاه سوم را کسب کرده بود، پیراهن طلایی را به دست آورد. “کونتادور” 24 ثانیه دیگر عقب ماند تا مجموع فاصله اش با “هوشوود” به یک دقیقه و 42 ثانیه برسد.

مرحله سوم : در چهارم جولای، اسپرینتر آمریکایی تیم Garmin-Cervelo “تایلر فارار” نخستین قهرمانی اش در تاریخ تور دو فرانس را در این مرحله رقم زد و این افتخار را به بهترین دوستش” واتر ویلند “که دچار سانحه شده بود، تقدیم کرد.

مرحله چهارم: این مرحله نیز در نوک قله به پایان رسید. درابتدا پیش بینی می شد در این مرحله نیز” فلیپ گیلبرت” مقام قهرمانی را به دست آورد، ولی این بار “کادل اوانز” بود که گوی سبقت را ربود و در رقابتی تنگاتنگ، “کونتادور” اسپانیایی را پشت سر گذاشت. عبور این دو رکابزن از خط پایان به نحوی بود که تنها دستگاه فتو فینیش می توانست فرد برنده را تشخیص دهد.


مرحله پنجم : “کاوندیش” در این مرحله شانزدهمین قهرمانی اش را در تور دو فرانس به دست آورد و خود را به نفرات برتر تور “گیلبرت”، “روخاس” و “آندره گره پیل” نزدیک تر کرد.


مرحله ششم: در این مرحله “ادوارد بدآسون هاگن” اولین برد تیمش SKY را در سال 2011 رقم زد، در یک اسپرینت آخر خط، این رکابزن نروژی، دوچرخه سوار استرالیایی “مت کاس” را با فاصله نیم چرخ پشت سر گذاشت تا فاتح طولانی ترین مرحله کل رویداد های دوچرخه سواری سال شود.


مرحله هفتم: روز هفتم برای دوچرخه سواران انگلستان شامل اتفاقات تلخ و شیرینی بود، “کاوندیش” مقام قهرمانی این مرحله را به دست آورد و “ویگینز” دچار سانحه شد و از ادامه رقابتهای تور دو فرانس کنار رفت. “کاوندیش” پس از سه سال موفق به کسب مقام قهرمانی در یکی از مراحل این تور شد.

مرحله هشتم : در روز هشتم مسابقات تور دو فرانس، رقابتها در مسیرهای کوهستانی آسانتری برگزار شد. هرچند به نظر می رسید “هوشوود” در این مرحله پیراهن طلایی را از دست دهد، ولی عملکرد فوق العاده این رکابزن نروژی ادامه پیدا کرد و او یکبار دیگر بر سکوی اول ایستاد.


مرحله نهم : قهرمان فرانسوی “توماس فوکلر” بالاخره موفق شد پیراهن طلایی را از تن” هوشوود” در آورد.

در این مرحله دو سانحه در رادار مسابقه ظاهر شد.

“آلکساندر وینوکوروف” از تیم” آستانا” با ترک استخوان ران راست مواجه شد و “یورگن فن دن بروک” از “اومگا فارمالوتو” نیزدچار شکستگی استخوان کتف شد.

رکابزنان خود را برای هفته دوم مسابقات آماده می کنند.