فاز اول طرح ايستگاه دوچرخه سواري گرگان واقع در بلوار ناهارخوران پس از گذشت يک روز از افتتاح رسمي تعطيل شد.

 

به گزارش مهر از گرگان، اين طرح با عنوان فاز اول دوچرخه سواري ناهارخوران گرگان همزمان با هفته تربيت بدني بعداز ظهر دوشنبه هفته جاري با حضور مسئولان شهري گرگان افتتاح شد.  اين طرح که با ارائه مجوز از سوي شهرداري و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري گرگان در مهرماه سالجاري آغاز به کار کرد، در سومين روز هفته ترييت بدني با حضور مسئولان شهري مانند ، شهردار ، اعضاي شوراي شهر ، مديران سازمان فرهنگي ورزشي و جمعي از مردم منطقه رسما فعاليت خود را آغاز کرد.گسترش فرهنگ دوچرخه سواري، ترويج ورزش، ارتقاي سلامت و نشاط جامعه و رفع مشکلات زيست محيطي و ترافيکي و ترغيب به استفاده از دوچرخه به جاي خودرو از جمله اهداف طرح ايستگاه دوچرخه سواري گرگان اعلام شد که عمر آن يکروزه بوده است.مجري اين طرح موسسه گردشگري سيدين است که با اخذ مجوز از سازمانهاي شهري گرگان، اقدام به اجراي اين طرح کرد وگرچه اين طرح به صورت آزمايشي از 18 مهرماه داير بود اما فاز اول طرح دوچرخه سواري گرگان در هفته تربيت بدني افتتاح و پس از يک روز تعطيل شد.در اين طرح 20 دستگاه دوچرخه ويژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان فراهم شد که براي ساعاتي در اختيار مراجعان و مشتريان قرار مي گيرد و محدوده اجراي طرح نيز حول و حوش بلوار ناهارخوران گرگان است.

اين طرح در روز اول اجراي طرح با استقبال فراران خانواده هاي گلستاني قرار گرفت و همشهريان گرگاني در حاشيه اجراي طرح، خواهان توسعه اين طرح در ديگر مناطق گردشگري استان شدند.

پيشينه اجراي اين طرح به سال گذشته و اقدام شهرداري گرگان برمي گردد که طرح ايستگاه اماني دوچرخه سواري را در برخي مناطق شهر اجرا کرده بود و در مرحله اول اين طرح شهرداري اقدام به خريد 25 دستگاه دوچرخه کرد که اين دوچرخه ها را براي استفاده ساعتي در قبال ارائه کارتهاي شناسايي معتبر به شهروندان تحويل مي داد.

تعطيل شدن ايستگاه دوچرخه سواري گرگان پس از گذشت يک روز از افتتاح رسمي درحاليست که طرح هايي نظير آن در ديگر شهرهاي کشور از جمله خيابان کوهسنگي مشهد و اصفهان از مدتها قبل اجرا شده است و با استقبال فراوان خانواده هاي اين استانها روبر شده است.

از سوي ديگر اجراي اين طرحها در مناطق تفريحي و ورزشي به توسعه ورزش هاي همگاني و تفريحات سالم کمک مي کند ، اين درحاليست که اکنون در بسياري از مناطق گردشگري سفره خانه ها دايرشده و جوانان براي گذران اوقات فراغت به دود قليان و سيگار پناه برده اند.

هنوز دلايل تعطيلي اين طرح مشخص نيست و برخي خانواده هاي گرگاني که براي استفاده از اين طرح ورزشي در روز گذشته به ناهارخوران رفته اند با تعطيلي اين پيست مواجه شده اند.

تاکنون پيگيري ها درباره دليل تعطيلي پيست دوچرخه سواري گرگان نتيجه اي نداد و مدير موسسه گردشگري سيدين درباره تعطيلي اين طرح در عصر سه شنبه گفت: اين طرح تا اطلاع ثانوي تعطيل است.

سيد جلال سيدين از ارائه توضيحات بيشتر درباره تعطيلي اين طرح ورزشي خودداري کرد.

شهر گرگان 274 هزار نفر جمعيت دارد.