دوچرخه سواری در آمستردام بهترین شیوه حمل و نقل در شهر و جزئی از زندگی مردم این شهر به حساب می آید. مسیر های دوچرخه سواری اختصاصی در تمام شهر موجود است و سربالایی و سرازیری در این شهر خیلی کم دیده میشود. تعدادی شرکت در این شهر وجود دارند که کار آن ها کرایه دادن دوچرخه است. قیمت کرایه دوچرخه در آمستردام 8 یورو برای یک روز است.

 

 

 

 

تقریباً نیمی از رفت و آمد وسایل نقلیه در شهر آمستردام مربوط به دوچرخه است. هلندی ها به داشتن فرهنگ دوچرخه سواری افتخار میکنند و در هر شرایط آب و هوایی چه آفتابی و چه بارانی میتوان آن ها را در حال رکاب زدن مشاهده کرد. ( گرچه هیچ گاه از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.)

مسیر های دوچرخه سواری بین شهری نیز در کشور هلند وجود دارد و این مسیر های بین شهری تمام شهر های هلند را به هم متصل میکنند. نکته جالب این جاست که در جاده ها به حقوق دوچرخه سواران کاملاً احترام گذاشته میشود.

 

چند نکته برای دوچرخه سواری در آمستردام :

دوچرخه خود را قفل کنید. این قانون طلایی در آمستردام است.

در مناطق شلوغ و پر ترافیک و همچنین در مناطق عبور عابر پیاده از دوچرخه پیاده شده و آن قسمت را پیاده بروید.

به تمام قوانین و علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی احترام بگذارید . در شهر آمستردام اگر دوچرخه سواری قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکند مثلاً از چراغ قرمز عبور کند، پلیس بلافاصله دوچرخه را متوقف کرده و دوچرخه سوار خاطی را جریمه میکند.

هنگام دوچرخه سواری در شب همیشه از چراغ استفاده کنید.

مراقب مسیر های تراموا باشید.

 

 

 

دوچرخه سواری در بیرون از شهر آمستردام برای توریست ها

دوچرخه سواری در آمستردام  بهترین مد حمل و نقل برای توریست ها محسوب میشود. تمام مناطق دیدنی خارج شهر آمستردام ، از مرکز شهر آمستردام توسط دوچرخه قابل دسترسی هستند. راه دیگر این است که دوچرخه خود را به داخل قطار ببرید ، با قطار به خارج شهر بروید و آن جا از دوچرخه خود استفاده کنید یا اینکه با قطار به مکان مورد نظر خود بروید و آن جا یک دوچرخه کرایه کنید. در نزدیکی شهر آمستردام حتی در کوچکترین روستاها هم شرکت های کرایه دوچرخه وجود دارد. که این آژانس های کرایه دوچرخه معمولاً در نزدیکی ایستگاههای قطار واقع شده اند.

 

 

 

فرستنده : سيد مصطفي حسيني