دبیر انجمن دوچرخه‌سواری شهر تهران گفت: با توجه به استقبال شهروندان و به ویژه جوانان از دوچرخه‌سواری نمایشی و آکرباتیک، پیست‌های ویژه این رشته ورزشی در پارک‌های تهران ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شهر منوچهر دانشمند با اعلام این خبر اظهار داشت: شهروندان و به خصوص جوانان برای فعالیت در رشته تریال که حرکات نمایشی و آکرباتیک دوچرخه‌‌سواری است مجبورند از فضاهای غیراستاندارد و ناایمن مانند  پله‌های پارک‌ها استفاده کرده و سلامت خود را به خطر بیاندازند.

وی با تاکید بر این که رشته تریال دوچرخه‌سواری به دلیل جذابیت با استقبال شهروندان روبروست، افزود: تاکنون دو دوره مسابقات این رشته در تهران یکی در پارک چیتگر و دیگری در پارک نشاط برگزار شده است که مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

دانشمند تصریح کرد: شهرداری تهران در این زمینه فراخوانی داده است که افراد علاقه‌مند برای استفاده از امکانات درنظر گرفته شده برای رشته تریال ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون اقدامات ساخت  پیست دوچرخه‌سواری اکرباتیک در پارک چیتگر انجام شده است تا علاقه‌مندان بتوانند در این پیست تمرین کنند

وی با بیان این که به زودی در سایر پارک‌های تهران نیز این پیست ایجاد خواهد شد، گفت:  قوانین بین‌المللی این ورزش از فدراسیون بین‌المللی دوچرخه‌سواری تریال آن گرفته شده است تا این کار طبق قوانین باشد.

به گفته دبیر انجمن ورزش شهرداری، پس از آماده‌سازی پیست‌ها، دوره‌های آموزشی دوچرخه‌سواری نمایشی نیز برای شهروندان تهرانی برگزار می‌شود.

منبع : www. hamshahri.org