اگر در منطقه ای که شما زندگی می کنید هنوز خانه دوچرخه راه نیفتاده، دست از حسودی به مناطق دیگر بردارید و به فکر کشف منطقه خودتان باشید. شاید الان نتوانید با تاکسی ها خداحافظی کنید و با فخرفروشی در مسیر ویژه تان تند تند رکاب بزنید اما پارک ها و البته برج میلاد را که از شما نگرفته اند. الان منطقه ای در تهران نیست که پارک یا مسیر ویژه دوچرخه در آن پیدا نشود.چیزی که در این دوره و زمانه زیاد شده، پارک های خفن است که کوچکترین امکاناتشان مسیر ویژه دوچرخه سواری است.

 

پارک چیتگر: با اینکه چند وقتی می شود افتتاح دریاچه چیتگر خیلی سروصدا به راه انداخته اما خیلی از تهرانی های غرب نشین تا اسم چیتگر می آید، یاد دوچرخه سواری می افتند. پیست دوچرخه سواری چیتگر یک پیست کاملا حرفه ای است و اگر دوست دارید دوچرخه سواری کوهستانی را تجربه کنید، با آن پستی و بلندی های نفسگیرش یک پیشناد استثنایی است. علاوه بر پیست کوهستان، چیتگر پیست سرعت و استقامت هم دارد. اهل فن می گویند پیست سرعت خیلی برای اینکه تخته گاز بروید مناسب نیست و بیشتر به درد تازه کارهایی می خورد که تاب پیست استقامت را نمی آورند. مسیر پیست استقامت از داخل پارک عبور می کند و با کاج هایی که در همه فصل های سال آنجا هستند، هوای خنکتری دارد. طول این مسیر 8 کیلومتر است و اگر واقعا استقامت ندارید، بهتر است بی خیال شوید. از ورودی های 2 و 3 پارک راحت تر به پیست می رسید اما کلا در هر کجای پارک که باشید، تابلوهای زیادی شما را به سمت پیست راهنمایی می کنند. برای هر چند ساعت استفاده ای که از دوچرخه ها می کنید، فقط باید یک مدرک شناسایی معتبر به مسئولان پارک بدهید.

پارک ولایت: دوچرخه سواری برای پارکی مثل ولایت که بانجی جامپینگ و رینگ اتومبیلرانی و موتورسواری دارد، جزو امکانات اولیه است که اصلا به چشم نمی آید اما اگر خانه تان جنوب تهران است، منطقی ترین گزینه برای دوچرخه سواری است. احتمالا وقتی به این پارک بروید، با وجود شهر بازی و انواع و اقسام بازی هایی که در آنجا وجود دارد، فقط بخشی از وقتتان را برای دوچرخه سواری صرف کنید اما بدانید و آگاه باشید که پیست دوچرخه سواری پارک ولایت کاملا استاندارد و حرفه ای ساخته شده و هیچ هزینه ای هم ندارد. از این بهتر اگر موردی سراغ داشتید، ما را هم خبر کنید.

منبع: بهترین ها