راه سختی در پیش رو دارم/ اعتبار دوچرخه سواری ایران را حفظ خواهم کرد

امیر زرگری رکابزن ملی پوش کشورمان با اشاره به اینکه پس از قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم حرفه ای “LG2R LA Mondiale ” کار سختی در پیش رو دارم گفت: در فرانسه اعتبار دوچرخه سواری ایران را حفظ خواهم کرد.

امیر زرگری رکابزن ملی پوش کشورمان پس از حضورش در تیم حرفه ای “LG2R LA Mondiale ” فرانسه ، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری داشته که در ذیل می خوانیم:

– درابتدا درباره حضور خود در این تیم فرانسوی اطلاعاتی را ارائه بدهید؟
از پیوستنم به تیم حرفه ای “LG2R LA Mondiale ” فرانسه،نمی تواتم خوشحالی ام را پنهان نمایم، زیرا رکاب زدن در تیم های مطرح اروپایی به خصوص این تیم فرانسوی که سابقه حضور در رقابتهای معتبر جهانی از جمله “توردوفرانس” و “جیرو ایتالیا” را دارد برای هر دوچرخه سواری آرزو است.

– درباره سطح تیم “LG2R LA Mondiale ” فرانسه توضیح بدهید؟
خوشحالم که به عنوان اولین دوچرخه سوار ایرانی راهی یک تیم بزرگ فرانسوی شده ام. کشور فرانسه با برگزاری چندین دوره مسابقات تور دوچرخه سواری بین المللی” تور دو فرانس”، خود را به مهد این رشته ورزشی در سطح جهان تبدیل کرده است و همین امر باعث افزایش سطح کیفی تیم های دوچرخه سواری این کشور شده است.

– هدفتان از حضور در این تیم چیست؟
تلاش خواهم کرد تا راه رسیدن رکابزنان جوان و مستعد کشورمان را به تیم های اروپایی هموار سازم، زیرا دراین صورت دوچرخه سواری ایران امکان درخشش در رقابتهای تورهای معتبر جهانی را دارد.

– امکانات دوچرخه سواری ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟
در حال حاضر تنها پیست دوچرخه سواری استانداردکشورمان، پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی است که اگر امکان استفاده از یک پیست دوچرخه سواری چوبی در کشور وجود داشت، امکان درخشش رکابزنان سرعت و نیمه استقامت کشورمان در رقابتهای مهم آسیایی و سپس جهانی بیشتر از گذشته می شد و تیم ملی کشورمان می توانست امکان کسب سهمیه المیپک را در مواد پیست بیشتر کند و با میزبانی رقابتهای جام جهانی در پیست های چوبی ، نتایج قابل قبولی را در رقابتهای المپیک به دست می آوردیم.

– برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم حرفه ای “LG2R LA Mondiale ” فرانسه چه برنامه ای دارید؟
تیم “LG2R LA Mondiale ” فرانسه 25 دوچرخه سوار حرفه ای دارد و هنوز مشخص نیست که بتوانم در یکی از معتبرترین تورهای سطح جهان درقالب این تیم رکاب بزنم، چون دوچرخه سوارانی می توانند در ترکیب اصلی تیم 9 نفره اعزامی به مهمترین تورهای دوچرخه سواری جهان از جمله “توردوفرانس”، “جیرو ایتالیا” قرار بگیرند که در کل سال در مسابقات بین المللی عملکردی قابل قبول داشته باشند، به هرحال کار سختی در فرانسه پیش رو دارم و باید در ابتدا تلاش کنم تا جزء ترکیب اصلی تیم قرار بگیرم.

– تلاش های مسئولان فدراسیون برای حضور شما در این تیم چقدر تاثیر گذار بوده؟
حضو تاریخی ام در این تیم را مدیون برنامه ریزی ها و تلاش های مسئولان فدراسیون به خصوص رئیس فدراسیون هستم و امیدوارم با حضور موفق دراین تیم و جهانی کردن نام دوچرخه سواری ایران جوابگوی تلاش های آنان باشم.

 

منبع: فدراسیون دوچرخه سواری