دوچرخه‌سوار آذري گفت: نخستين ركاب زن نوار مرزي در ايران هستم كه براي يادآوري خاطرات هشت سال دفاع مقدس ركاب مي‌زنم.

حسين قره‌داغي كارمند آموزش و پرورش شهرستان ميانه از استان آذربايجان غربي، نخستين ركاب زن ايراني است كه نوار مرزي زابل را با دوچرخه‌ پيمود.
وي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: به خاطر علاقه شخصي، و فرعي بودن مسير زابل تصميم گرفتم 300 كيلومتر از مسير خود را طولاني كرده تا نخستين فردي باشم كه از اين نوار مرزي با دوچرخه، ركاب زني مي‌كند.
وي افزود: هدف من از اين حركت، زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس است كه با سفر به دور ايران آغاز شده و تا حدودي نيمي از راه را به اتمام رسانده‌ام.
اين فرهنگي دوچرخه‌سوار آذري بيان كرد: مي‌خواهم با پيمودن نوار مرزي زابل، و براي زنده نگه داشتن ياد و خاطرات رشادت‌هاي شهيداني كه هشت سال دفاع مقدس را سپري كردند، نخستين ركاب زن ايراني باشم و اميدوارم كه اين حركت من مورد قبول درگاه الهي قرار گيرد.
قره‌داغي گفت: مسير بعدي من بندرعباس، بوشهر و نهايت آذربايجان غربي است.
وي عنوان داشت: از علل ديگري كه مسير زابل را انتخاب كردم به خاطر ارادتي است كه نسبت به مردم و شهداي منطقه سيستان دارم زيرا قبلاً ساكن چابهار بودم و در دبيرستان‌هاي زيادي تدريس كرده‌ام و شهيد ميرحسيني يكي از شهداي سيستاني است كه ارادت خاصي به آن بزرگوار داشته و دارم.
اين سفر بسيار رضايت‌بخش بود و مردم سيستان از من به خوبي استقبال كردند اميدوارم سفيري براي بازگويي خونگرمي و مهمان‌نوازي مردم اين ديار در سطح كشور و جهان باشم.
اين دوچرخه‌سوار گفت: يكي از موهبت‌هايي كه خداوند در مدت اقامت در چابهار به من عطا كرد آشنايي با لهجه و گويش محلي مردم سيستان بود كه به راحتي مي‌توانم با مردم ارتباط برقرار كنم و توصيه اينجانب به همه مردم به ويژه جوانان اين است كه از هر قشري با هر زبان و گويشي در جامعه‌مان الگوپذيري مناسب و مطلوب داشته باشند و با فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف كشور بيشتر از پيش آشنايي پيدا كنند.
قره‌داغي ادامه داد: يكي از اهداف آمدن به سيستان، شنا كردن در چاه‌نيمه‌هاي زابل بود كه متأسفانه به دليل نامساعد بودن شرايط جوي نتوانستن اين هدف را عملي كنم اما بازديد از ميرات تاريخي سيستان در برنامه سفري‌ام گنجانده شده است.
از مردم سيستان به خاطر استقبال و مهمان‌نوازي‌شان بسيار تشكر و قدرداني مي‌كنم همچنين از آموزش و پرورش و فرمانداري شهرستان زابل كه واقعاً رسم مهمان‌نوازي را به جاي آوردند اميدوارم با ثبت اين همه خوبي در دفتر خاطراتم و بازگويي آنها براي مردم استان خودم بتوانم، فرهنگ بسيار متمدن و زيباي اين منطقه را به كساني كه تصوير خوبي از اين منطقه در ذهن ندارند، بنمايانم.