شهردار منطقه پنج از اجراي خط ويژه نابينايان در 25 هزار مترمربع از پياده‌روهاي سطح اين منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه پنج،‌’ سعيد طلوعي’ گفت : با توجه به قرار گرفتن يكي از بزرگترين مراكز نابينايان در منطقه و ضرورت تردد اين قشر از جامعه شهرداري منطقه نسبت به ايجاد بستر مناسب در تسهيل تردد آنها در دستور كار قرار داده است.
وي با بيان اينكه پياده روهاي سطح محلات منطقه به خط ويژه عبور نابينايان مجهز مي شود، افزود : در زمان حاضر بيش از 25 هزار مترمربع خط ويژه در معابر خيابان هاي آيت اله كاشاني، لاله، شهران و چهارباغ شرقي احداث شده است.
به گفته شهردار منطقه پنج خطوط پياده رو ويژه نابينايان در مسير حركت آنها تا دسترسي به پايانه هاي حمل و نقل عمومي اجرا شده است.
طلوعي افزود: مسيرهاي ويژه براي سهولت تردد نابينايان مطابق با استانداردهاي بين‌المللي در پياده‌روهاي اين قسمت اجرا مي‌شود كه بر اساس آن ضمن استفاده از موزاييك‌هاي ساده، شيارهاي مخصوص عصاي سفيد در سطح پياده رو تعبيه شده است.
وي گفت: بخشي از نقاط و اماكن شهري متناسب با شرايط معلولان طراحي نشده بود كه با توجه به سياست هاي مسئولان شهرداري در فراهم كردن فضاي مناسب و تردد نابينايان همسطح سازي و مناسب سازي 200 هزار متر مربع از معابر محلات انجام شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا