تذكر در خصوص كلاه ايمني و عينك
بايد به اين نكته توجه كرد كه استفاده از كلاه ايمني در شهر نيويورك الزامي نميباشد چرا كه دوچرخهسواران با سرعت استاندارد و با توجه به توان فني دوچرخهها با سرعت مناسب حركت مي نمايند. (دوچرخهها مسابقهاي نيستند).
شهرهاي شيكاگو – واشنگتن – سانفرانسيسكو هم اكنون در انتظار پروژه METRO BIKE هستند. علاوه بر اين شهرها برنامههاي ديگري نيز در ايالات آمريكا در دست بررسي و تحقيق ميباشند.
شهردار نيويورك همانند شهردار پاريس از ايده تبديل شدن شهر به بهشت دوچرخهها الهام گرفته است. زندگي ماشيني و روزمره به همراه استرس هاي موجود در اين شهر، فضاي آرامي را براي شهروندان به وجود آورده كه تنها با استفاده از اين نوع طرحها است كه مي توان چشم انداز سالمي را براي شهر و شهروندان به ارمغان آورد.
شهردار نيويورك اميدوار است بتواند با استفاده از اين طرح، شهرنشينان را متقاعد كند تا ماشينهاي خود را در خانههايشان پارك كرده و با خيالي آسوده با دوچرخهها به مراكز شهر مراجعه نمايند.
در منتهی شرقي دو شبكه جديد ايستگاه مترو در حال كار ميباشد كه پيش بيني ميشود تا سال 2020 به بهرهبرداري برسد. پروژه دوچرخهها ميتواند تا زمان بهره برداري كامل شبكه مترو، جايگزيني مناسبي براي حمل و نقل عمومي درون شهري باشد.
در منهتن شرقي، اداره برنامهريزي شهر نيويورك و سازمان پارك ها در نظر دارد در ساحل شرقي نيويورك جادههاي ساحلي و فضاي سبز را احداث نمايد. ايستگاههاي دوچرخه در اين جادههاي مستقر ميشوند تا علاوه بر زيبايي و سلامت، حمل و نقل به مركز شهر سهل و آسان گردد.
منبع : ره آسا دیاموند
آقای مهندس پوررضا