برای خرید دوچرخه، ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:

1- قصد شما از خرید دوچرخه چیست؟

بسیار از افراد بخاطر اینکه نمی دانند چه دوچرخه ای می خواهند، دوچرخه مناسبی را خریداری نمی کنند. برای مثال یکی از دوستان دوچرخه ای را خریداری کرده و شما هم می خواهید دوچرخه ای دقیقا شبیه به آن خریداری کنید. بله … این خوب است اما به شرطی که شما هم دقیقا بخواهید مانند وی از دوچرخه استفاده کنید.

بهتر است قبل از خرید ببنید چه چیزی می خواهید و چه هدفی دارید. اهدافی که از خرید دوچرخه دارید مانند: وسیله ای تناسب اندام، یا گشت و گذار در شهر، برای گشت و گذار در بیرون شهر، برای سفر، برای مسابقه دوچه سواری، برای رفتن به محل کار یا … را  لیست کنید.

سعی کنید در نوشتن این موارد جنبه واقع بینانه را نیز رعایت کنید.

2- شما چه نوع شخصی هستید؟

بعضی از افراد بهترین هر چیزی را می خواهند، سایرین میانه رو بوده و استفاده متناسب با جیب خود را  به طور معقولانه می سنجند. یک ورزشکار حرفه ای اهداف متفاوتی را نسبت به کسی که به تفریحی ورزش می کند دارد. حرفه ای ها ترجیح می دهند که از آخرین و پیشرفته ترین طراحی ها در بدنه و اجزاء بهره مند شوند.

هر چه شما بهتر خود را بشناسید، برای شما بسیار ساده تر خواهد بود تا دوچرخه ای را که شما را خوشحال می کند بیابید.

 

3-شما چه نوع دوچرخه سواری را دوست دارید انجام دهید؟

قبل از پاسخ به این سوال، در نظر بگیرید که چه تسهیلات دوچرخه سواری و چه ویژگی هایی در منطقه شما وجود دارد. برای مثال اگر شما یک دوچرخه مسابقه سرعتی کوهستان بخرید برای منطقه ای صاف و کویری یا یک دوچرخه ساده بدون دنده برای مناطق شمالی شهر تهران که شیب زیادی دارند بخرید، الزامات منطقه را در نطر نگرفته اید. و از خرید خود لذت کافی را نخواهید برد.

4- چقدر میخواهید برای خرید دوچرخه هزینه کنید؟

برای هر نوع دوچرخه ای، ابعاد قیمتی متنوعی بر اساس جنس بدنه، طراحی و تجهیزاتی که مجهز به آن است وجود دارد. اگر شما محدوده خرید خود را مشخص کنید، فروشنده به سادگی می تواند توجه شما را به سمت دوچرخه هایی که دوست دارید با قیمت مناسب با جیب شما راهنمایی کند.

اما همیشه با یاد داشته باشید که تجهیزات لازمی مانند کلاه ایمنی و کیت پنچرگیری را که شما ممکن است به آن احتیاج پیدا کنید، به هزینه کل خرید دوچرخه شما اضافه می شوند و خرید آنها جداگانه محاسبه می شود.

 

Buy Bike

 

ترجمه و تدوین: احسان روحی

منبع:  http://www.jimlangley.net/crank/howtobuyabike1.html