پارک رازی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های سطح شهر تهران است که ساکنان این منطقه علاوه بر تفریح و گردش در این پارک، گاهی‌اوقات بخشی از مسیر تردد خود را از داخل پارک طی و آب‌وهوایی تازه می‌کنند. مسئولان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه نیز با توجه به معابر کم‌عرض این محدوده که امکان ایجاد خطوط دوچرخه‌سواری را به صفر رسانده، بخشی از فضای پارک را به محل تردد دوچرخه‌ها اختصاص داده‌اند که البته مسیر کوتاهی هم نیست.
مهندس خرد، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 شهرداری تهران در این باره به همشهری‌ می‌گوید: هر روز جمعیت شهر تهران افزوده می‌شود و به تبع آن خیابان‌ها و بزرگراه‌ها شلوغ‌تر. روشن شدن موتور وسایل نقلیه شخصی و عمومی ‌هم که چیزی به‌جز تولید آلودگی و سرب معلق در هوای غبارآلود این شهر بزرگ ندارد.
بنابراین باید علاوه بر توسعه حمل‌ونقل عمومی‌ به فکر ایجاد فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه بدون دود و آلودگی باشیم زیرا تنها وسیله نقلیه ارزان و بدون آلودگی صوتی و هوا دوچرخه است. وسیله‌ای که در کشورهای دیگر گاهی به عنوان تاکسی‌های 5 تا 6نفره هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در همین راستا شهرداری منطقه11 مسیر 3ونیم کیلومتری پارک رازی را برای تردد دوچرخه‌ها احداث کرده است

منبع : /forum.irantrack.com.www