تور دوچرخه‌سواری ریاست جمهوری در حالی با درخشش دوچرخه‌سواران پتروشیمی تبریز پایان یافت که یکی از بهترین دوچرخه‌سواران ایران به‌دلیل مصدومیت در این دوره از مسابقات تا مدت‌ها شانس حضور در مسابقات را از دست داده است.

حسین عسگری از بهترین دوچرخه‌سواران ایران و آسیا به دلیل مصدومیت شدید در مرحله چهارم تور بین‌المللی ریاست جمهوری ایران، در بیمارستان بستری شده است.

رکابزن تیم پتروشیمی تبریز در کیلومتر 60 این مسیر به‌دلیل پارگی زنجیر دوچرخه زمین خورد که بر اثر شدت ضربه از ناحیه استخوان ران دچار شکستگی و به بیمارستان منتقل شد.

عسگری 34 ساله اهل خمین است و سال‌هاست که در رده بهترین‌های آسیا قرار دارد.

چطور شد که مصدوم شدید؟

در مسیر آزادراه قم به تهران یک لحظه احساس کردم روی دوچرخه تعادل ندارم بعد هم به زمین خوردم و از مسیر خارج شدم. مصدوم شده بودم و به همین دلیل با آمبولانس به بیمارستان ایرانشهر منتقل شدم. در بیمارستان تشخیص دادند که استخوان ران منتهی به لگن دچار شکستگی مختصری شده است.

با توجه به اینکه پیش از آغاز مسابقات دوچرخه‌ها بررسی می‌شوند. چطور این اتفاق افتاد؟

من هنوز نمی‌دانم که چطور این اتفاق افتاد، زنجیر دوچرخه من پیش از آغاز مسابقه سالم بود زنجیر دوچرخه من هنوز تعویض نشده بود و پیش از مسابقات هم آن را چک کرده بودم، هنوز نمی‌دانم به چه دلیل پاره شد.

با این مصدومیت چه زمانی به مسابقات باز می‌گردید؟

براساس گفته پزشک یک هفته باید پای آسیب دیده با وزنه در آتل باشد. پس از این مدت مشخص می‌شود که چه مدت زمان برای بازگشت به تمرینات نیاز دارم .

با توجه به اینکه در 4 مرحله از تور حضور داشتی، سطح مسابقات را چطور دیدی؟

مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و مسئولان فدراسیون هزینه زیادی هم برای برگزاری این دوره از مسابقات کرده بودند. برگزاری مسابقات اینچنینی به نفع تیم است و به پیشرفت تیم کمک می‌کند. ما همواره در تورهای مختلف دوچرخه‌سواری می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم در حالی که در رقابت‌های معتبر آسیایی درخشش چندانی نداریم.

این فاصله به چه دلیلی است؟ سطح مسابقات آسیایی بالاتر از تورهاست یا..؟

ایران در بخش جاده حرف اول دوچرخه‌سواری آسیا را می‌زند اما، شرایط برگزاری تور با رقابت‌های آسیایی کاملا متفاوت است؛ در رقابت‌های تور اگر یک دوچرخه‌سوار در یک مرحله ضعیف کار کند، جای جبران در مراحل بعدی را دارد اما، در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی، مسابقات در یک مرحله برگزار می‌شود و جای اشتباه وجود ندارد.

البته به اعتقاد من مشکل اصلی دوچرخه‌سواران کشورمان در رقابت‌های معتبر آسیایی، نداشتن تمرینات تخصصی است.

برخی از دوچرخه‌سواران از وضعیت پیست‌های دوچرخه‌سواری در ایران ناراضی هستند. وضعیت پیست‌ها را چطور می‌بینید؟

ما پیست‌های استاندارد زیادی نداریم در واقع تنها پیست دوچرخه‌سواری استاندارد در ایران پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ورزشی آزادی است که آن همچون مدت زیادی از تاریخ ساخت آن می‌گذرد به مرور زمان تخریب شده و سطح صاف آن از بین رفته است. آنطور که می‌گویند برای بازسازی پیست دوچرخه‌سواری آزادی یک میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه لازم است که هنوز این مبلغ در اختیار فدراسیون دوچرخه‌سواری قرار نگرفته است. البته گفته شده که به‌زودی پیستی برای مسابقات و تمرین ما ساخته می‌شود.

فدراسیون از لحاظ شرکت در مسابقات و تورهای دوچرخه‌سواری بودجه کافی در اختیار دارد؟

خوشبختانه فدراسیون از این لحاظ هیچ کوتاهی نکرده و امکان شرکت دوچرخه‌سواران در مسابقات و تورهای بین‌المللی را فراهم کرده است.

منبع :  www. hamshahri.org