رئیس فدراسیون اسکیت از ورود این رشته به دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به روند کنونی به احتمال فراوان رشته اسکیت از مهرماه در دانشگاه تدریس می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت، دکتر فریبا محمدیان رئیس فدراسیون اسکیت خاطر نشان کرد: مقدمات این کار را از قبل فراهم کرده بودیم اما چون مجمع انتخابات ریاست فدراسیون اسکیت در پیش بود، صلاح بر این شد تا پس از انتخابات این موضوع را مطرح کنیم تا برخی از دوستان این حرکت بزرگ را دلیلی بر تبلیغات انتخاباتی و کسب آرا در مجمع فدراسیون اسکیت نکنند.

وی تاکید کرد: دنیای امروز دنیای علم و دانش است و اگر بخواهیم در زمینه های مختلف رشد کنیم، ناچاریم با علم روز دنیا حرکت کنیم. به همین منظور از زمانی که وارد فدراسیون اسکیت شدم مقدمات کار را به همراه سایر همکاران تدارک دیدیم تا به نوعی اسکیت را از این حالت خارج و علمی کنیم که به لطف خدا پس از جلسات متعدد و بررسی راهکارهای مختلف شرایط حضور رشته اسکیت به عنوان یک رشته دانشگاهی محقق شد و به زودی شاهد هستیم افراد علاقه مند در این رشته تحصیل کنند.

رئیس فدراسیون اسکیت یادآور شد: برای رشد این رشته ورزشی لازم است افراد به صورت تخصصی به اسکیت بپردازنند و تحصیل در این رشته جدید دانشگاهی می تواند کمک شایانی کند چرا که از این پس شاهد هستیم افراد به صورت علمی و آکادمیک با این ورزش برخورد خواهند کرد و بدون شک بسیاری از مشکلاتی که قبل وجود داشت با این حرکت، از بین می رود.

محمدیان گفت: مجوزهای لازم گرفته شده و رشته مربیگری اسکیت در دانشگاه جامع علمی کاربردی تدریس خواهد شد. آئین نامه اجرایی این رشته با همکاری دانشگاه جامع تدوین می شود و تصور ما بر این خواهد بود که از مهرماه می توانیم پذیرای علاقه مندان به اسکیت در دانشگاه جامع باشیم.

منبع: http://www.iranskating.ir