image

یک فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذايی اروپایی به نام Tesco شعبه‌ای جالب برای عرضه محصولات خود در یک ايستگاه مترو در کره جنوبی بر پا کرده است.

این شعبه نوعی سوپر مارکت مجازی است که در آن کالاها وجود خارجی ندارند. کالاهای اين سوپر مارکت شامل عکس‌هایی هستند که به صورت پوسترهایی دیجیتالی بر دیوار ايستگاه مترو نصب شده است. مسافرانی که برای حمل و نقل عمومی مترو را انتخاب می‌کنند، می‌توانند تا زمان سوار شدن از اين سوپر مارکت مجازی خریداری کنند.

برای خريد کردن تنها کافی است که عکس کالای مورد نياز خود را انتخاب کنيد تا کد QR آن به کارت خريد شما اضافه شود، در پایان کدها بر روی کارت خريد شما چک شده و تبدیل به یک سفارش آنلاین می‌شوند. سپس کالاهای خريداری شده شما تا پايان همان روز به درب منزل تحویل داده می‌شود.

برای خريد کردن از این سوپر مارکت مجازی نیاز به تبادل هيچ گونه پولی نیست. یک اپلیکیشن روی موبایل تمام کار را انجام می‌دهد و در لحظه خريد هیچ کالايی به شما به صورت فیزیکی تحويل داده نمی‌شود. بلکه ترتيبی داده می‌شود که سفارش شما از شارژ کارت خرید شما کسر شده و تا پایان روز کالاها به درب منزل تحویل داده شوند.

با وجود این سوپر مارکت مجازی ديگر نیاز نیست در طول روز به سوپر مارکت‌های حقیقی سر بزنید و کالاهای خريداری شده خود را تا پایان روز که به منزل بر می‌گردید با خود از این طرف به آن طرف حمل کنید.
این شرکت با این ایده موفق شده که میزان سفارش‌های آنلاین خود را دو برابر کند. مسئولان شرکت می‌گویند مردم کره جنوبی انسان‌هایی پرکار و سخت کوش هستند و به صرفه جویی در وقتشان اهمیت زیادی می‌دهند. برای همین به دنبال ایده‌ای می‌گشته‌اند که افراد زیادی نیاز به مراجعه به سوپرمارکت‌ها نداشته باشند و در رفت و آمد به سوی محل کار بتوانند خرید روزانه‌شان را هم انجام بدهند، و حالا این ایده موفق با استفبال شهروندان کره‌ای مواجه شده است.


منبع