مسئول کمیته سایکلتوریست فدراسیون دوچرخه سواری گفت: با توجه به جذابیت و مفرح بودن این رشته ورزشی، میزان علاقه مندی مردم به گردشگری با دوچرخه (سایکلتوریست) افزایش یافته است.

اصغر محمدی مسئول کمیته سایکلتوریست فدراسیون در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری با بیان این مطلب افزود:

بخش سایکلتوریست فدراسیون دوچرخه سواری از سال 1375 با صدور اولین کارت فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و تاکنون در حدود 800 کارت عضویت برای متقاضیان صادر شده است.

وی درباره تعریف این کمیته تصریح کرد: گردشگری با دوچرخه (سایکلتوریست) یکی از بخش های گنجانده شده در کنفدراسیون آسیایی دوچرخه سواری (ACC) و اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) می باشد که همواره به مسئولین فدراسیون های دوچرخه سواری جهان بر اجرای آن تاکید شده است.

وی گفت : خوشبختانه با توجه جذابیت و مفرح بودن این رشته ورزشی، در چند سال اخیرمیزان تقاضا برای گردشگری با دوچرخه (سایکلتوریست) افزایش داشته ، که این امر نشان دهنده افزایش علاقه مردم کشورمان به فعالیت در این رشته ورزشی است.

محمدی درباره مدارک مورد نیاز برای صدور کارت سایکلتوریست تصریح کرد : یکی از شرایط صدور کارت سایکلتوریست برای متقاضیان، حضور حداقل 2 نفر در هر گروه است و مدارکی از جمله( عکس، کپی شناسنامه ، کارت بیمه ورزشی، واریز مبلغ 000/300 هزار ریال به حساب فدراسیون جهت عضویت برای یک سال) برای صدور این کارت لازم است.

مسئول کمیته گرشگری با دوچرخه ( سایکلتوریست) فدراسیون دوچرخه سواری درباره شرایط استفاده از این کارت تاکید کرد: از 5 سال گذشته تاکنون،کارت سایکلتوریست فقط برای سفرهای داخلی صادر می شود و امکان صدور آن برای سفرهای برون مرزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال رایزنی با مسئولین وزارت ورزش و جوانان برای امکان صدور این کارت برای سفرهای برون مرزی هستیم، گفت: البته برای صدور کارت سایلکتوریست،متقاضیان می بایست حداقل مسافت 1700 کیلومتر را در داخل کشور رکاب بزنند، تا پس از دستیابی به آمادگی جسمانی لازم این کارت برای آنان صادر شود.

محمدی درباره امکانات و تسهیلات درنظر گرفته برای این افراد در داخل کشور افزود: با هماهنگی صورت گرفته در صورت فراهم بودن شرایط برای ادارات کل ورزش و جوانان کشور در استان های مختلف، امکاناتی از جمله خوابگاه در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.