مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان از احداث مسیر مخصوص دوچرخه در رینگ یک ترافیک شهری در این کلانشهر خبر داد.
مسعود بنده‌خدا با بیان اینکه با ایجاد مسیر ویژه دوچرخه ایمنی دوچرخه سواران افزایش پیدا می‌کند، اظهارداشت: هدف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری از اجرای این طرح کاهش استفاده از وسایل شخصی است.
وی ضمن ابراز تأسف از اینکه در مرکز شهر و محدوده چهار باغ و میدان امام (ره) استفاده از موتورسیکلت افزایش یافته است، افزود: طرح استفاده از دوچرخه در خیابانهای آمادگاه، چهارباغ و کمال اسماعیل و تمام منطقه یک جاگذاری و ایمن‌سازی می‌شود.
مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان در ادامه از راه‌اندازی ایستگاه مخصوص عبور دوچرخه در رینگ یک ترافیک شهر اصفهان خبر داد و گفت: مسیر دوچرخه سواری جداسازی و پیوسته می‌شود.
وی با بیان اینکه با این عمل محدودیت برای عبور سایر وسایل ایجاد می‌شود، بیان داشت: ایجاد مسیر ویژه دوچرخه انگیزه استفاده از دوچرخه را افزایش می‌دهد.
بنده  خدا تاکید کرد: طبق بررسی صورت گرفته هشت درصد از بار ترافیک با استفاده از دوچرخه در اصفهان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه به واسطه برخی مشاغل اطراف چهارباغ استفاده دوچرخه افزایش یافته است، افزود: تا پایان سال ایستگاه جدید دوچرخه به 20 ایستگاه افزایش پیدا می‌کند.

تمام ایستگاه های دوچرخه مکانیزه می شوند
مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان همچنین از افزایش 200 هزار دوچرخه تا پایان سال خبر داد و گفت: تا پایان برنامه پنجم تمام ایستگاه‌های دوچرخه مکانیزه می‌شود.
وی برنامه‌های آتی این سازمان را برنامه‌ریزی کاهش تصادفات با توجه به نمودار شهر اصفهان در خیابانهای مختلف خبر داد و بیان داشت: طرح جامع کاهش سرعت وسائل نقلیه از جمله موتورسیکلت که عامل 50 درصد از تصادفات بوده در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه 13 ایستگاه دوچرخه در شهر اصفهان فعال است‌، تصریح کرد: سه ایستگاه سرپوشیده مکانیزه دوچرخه در اصفهان وجود دارد که با ارائه کار الکترونیکی قابل استفاده است.
وی با بیان اینکه در گذشته تحویل دوچرخه از همان ایستگاه دریافتی بود، افزود: در حال حاضرتحویل به سایر ایستگاه‌های مستقر دوچرخه امکان‌پذیر می‌شود.

 

منبع: تین نیوز