مجارستانی‌ها دوچرخه بدون زنجیر جدیدی را عرضه کرده‌اند که در مقایسه با دوچرخه‌های دنده‌ای،‌ قابلیت‌های کاربردی بیشتری دارد. این دوچرخه برای گردش، تمرین و مسابقات گزینه بسیار مناسبی است

گروهی از طراحان مجارستانی یک دوچرخه بدون زنجیر جدید را معرفی کرده‌اند که از دو سیم ساخته شده از جنس استیل استفاده می‌کند و به سادگی اجزای آن از هم جدا و مجددا سر هم می‌شوند. بدین ترتیب، این دوچرخه جدید گزینه خوبی برای گردش با دوچرخه و حتی مسابقات است.

بر اساس گزارش پاپ‌ساینس، این دوچرخه جدید از دو سیم استیلی استفاده می‌کند که به قرقره وصل می‌شوند و زمانی که شما رکاب می‌زنید، روی صفحات کلیه‌ای شکلی حرکت می‌کنند. این صفحه‌ها جایگزین سیستم چرخ‌دنده‌ای قدیمی شده‌اند و بسته به نیازی که دارید می‌توانید صفحه‌های مختلفی را روی دوچرخه خود نصب نمایید.

محل قرار گرفتن صفحه‌ها به محل رکاب‌ها بستگی دارد، بدین ترتیب که آن‌ها درست در خلاف جهت حرکت رکاب‌ها می‌چرخند. یکی از آن‌ها همیشه دوچرخه را با جلو می‌راند و دیگری به دنبال آن حرکت می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که دوچرخه‌ سوار بتواند برای مدت طولانی به راحتی تغییر مسیر بدهد. بنابراین در مسیرهای مارپیچ یا هر مسیری که نیاز به تغییر مسیر زیادی داشته باشد، بدون نیاز به تغییر دنده می‌توان به راحتی دوچرخه را کنترل کرد.

حتی می‌توان سیم‌ها را به نحوی تنظیم کرد که با نیروی متفاوتی به حرکت دربیایند، ‌مثلا در تمرین یا در دوچرخه ‌سوارانی که دچار آسیب‌ دیدگی در یکی از پاها شده‌اند و می‌خواهند حجم بیشتری از کار را به پای دیگر بسپارند،‌ این ویژگی به کار می‌آید، قابلیتی که هیچ‌یک از دوچرخه‌های دنده‌ای ندارند.

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، به نظر می‌رسد دست کم در قابلیت‌های کاربردی، این دوچرخه در مقایسه با سایر دوچرخه‌ها امتیازهای زیادی دارد.