شهرداری تسهیلات استفاده از دوچرخه را فراهم کند

عضو شورای شهر تهران، خواستار اندیشیدن تمهیدات و تسهیلاتی از سوی شهرداری برای توسعه طرح استفاده از دوچرخه در سفرهای درون شهری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ساعی با اشاره به طرح پایلوت استفاده از دوچرخه در سفرهای روزانه شهروندان که از منطقه ۸ آغاز شده است، افزود: این طرح بسیار خوبی است که هیچ هزینه ای برای مدیریت شهری ندارد.

وی اظهار داشت : منطقه ۸ از نظر بافت جمعیتی، شهرسازی، فرهنگی و استقبال مردمی به عنوان پایلوت دوچرخه انتخاب شده، و در حال حاضر تعداد زیادی از شهروندان شرق تهران از دوچرخه در سفرهای روزانه درون شهری استفاده می کنند.

ساعی با تاکید بر فرهنگ سازی از طریق رسانه های جمعی برای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه در سفرهای روزانه گفت: اجرای این طرح در دراز مدت به کاهش آلودگی هوا و حل معضل ترافیک کمک می کند.

 

وی ادامه داد: استفاده از دوچرخه در سفرهای روزانه درون شهری علاوه بر مزیت هایی که گفته شد می تواند به عنوان یک ورزش مفرح محسوب شود.

 

عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه برای اجرای این طرح باید بستر و شرایط کار فراهم شود، افزود: توجه به بررسیهای کار شناسانه و بازبینی نقاط ضعف و قوت طرح می تواند به اجرای موفق آن کمک کند.

ساعی باعنوان اینکه طرح استفاده از دوچرخه ایده خوبی است که نیاز به کار بیشتری دارد، گفت: در اجرای این طرح می بایست تمهیدات و تسهیلاتی در نظر گرفت که از جمله آنها می توان به تعمیر رایگان دوچرخه شهروندان اشاره کرد.

وی همچنین از برگزاری مسابقات و همایشهای دوچرخه سواری به منظور ترویج فرهنگ استفاده از این وسیله عمومی پاک نام برد.

منبع خبر:مهر