معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۰ تهران – شهرری گفت: راستای اجرای طرح‌های کوچک مقیاس و با هدف توسعه مدهای حمل و نقل پاک و ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری حدود ۱۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در معابر و بوستان‌های این منطقه اجرا شد.

ابوذر ریاضی اظهار کرد: عملیات اجرای مسیر دوچرخه سواری با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و ایجاد مسیری ایمن برای شهروندان، با بیش از ۱۰ کیلومتر در سطح معابر و شش کیلومتر در بوستان‌های منطقه از سوی حوزه‌های حمل و نقل و ترافیک و فنی و عمرانی اجرا شده است.

وی افزود: خیابان‌های شهید مدرس، سلمان فارسی، شهدای ایرانیت، شهید فدایی، مترو شهرری، ورزشگاه شهید مدرس، ثبت احوال، شهرداری، شهید خانلری، شهید صاحب الزمانی، شهید ملت دوست و شهید چمران از جمله معابری است که در مسیر دوچرخه سواری قرار دارد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۲۰ تهران – شهرری خاطرنشان کرد: در همین راستا مسیرهای دوچرخه در خیابان‌های شهید رضائیان، کمیل شمالی، بلوار بسیج و شهید احمد غلامی در حال اجرا است.

پویش سه شنبه‌های بدون خودرو با پلیس دوچرخه سوار در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و مد حمل و نقل پاک و همچنین ترغیب و تشویق شهروندان، پلیس راهور با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه بیست، به منظور برقراری نظم و انضباط ترافیکی معابر به وسیله پلیس دوچرخه سوار اقدام به اعمال قانون می‌کنند.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.