دوچرخه سواری انگلیسی موفق به طراحی دوچرخه ای هوشمند، ضد سرقت، ضد پنچری و خورشیدی شده است که به اعتقاد وی تا سال 2029 تمامی مردم جهان به صورت روزانه از آن استفاده خواهند کرد.
یکی از ورزشکاران سابق انگلیسی در رشته دوچرخه سواری که مدال طلای این رشته را در المپیک سال 1992 به خود اختصاص داده است طرحی جدید از دوچرخه ای به هوشمندی یک رایانه ارائه کرده است.
این دوچرخه از قفلی غیر قابل نفوذ برخوردار است که تنها مالک آن با استفاده از سیستم تشخیص اثر انگشت قادر به باز کردن این قفل خواهد بود. از دیگر خصوصیات قابل توجه این دوچرخه می توان به لاستیک های ضد پنچری و خود ترمیم شونده، مینی رایانه ای به منظور محاسبه کالریهای مصرف شده در هنگام رکاب زدن، بدنه ای بدون درز و سبک از فیبر کربنی و باطریهای قابل شارژ خورشیدی برای چراغهای دوچرخه اشاره کرد.
همچنین در هنگام طولانی بودن مسیر موتوری کوچک که انرژی خود را از نور خورشید تامین می کند پدال زدن را به عهده گرفته و برای راننده موسیقی پخش می کند. به گفته طراح این دوچرخه تمامی مواد و فناوریهای مورد نیاز برای تولید انبوه چنین طرحی موجود است و پس از همکاری کارخانه ای طی دو سال آینده دوستداران دوچرخه سواری می توانند از این دوچرخه هوشمند استفاده کنند.
بر اساس گزارش تلگراف، قیمت تخمینی دوچرخه هوشمند در صورتی که اکنون تولید شود در حدود 500 هزار پاوند خواهد بود اما به گفته طراح این قیمت پس از تولید انبوه به دو هزار پاوند کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع : خبرگزاري مهر