با توجه به نقش پياده روها در پويايي و ايجاد شادابي و نشاط در شهروندان، محور پياده رو بزرگراه شهيد چمران با فضا سازيهاي مناسب به يک پياده راه ويژه تبديل مي شود.

 

به گزارش خبرگزاري مهر، مهندس محمد احمدي بافنده شهردار منطقه يک با اعلام اين خبر اظهار داشت: حرکت پياده باعث زندگي بخشيدن به کالبد شهر مي شود ولي در شرايط امروزه معابر پياده با فضاي اندک تنها به محل گذر تبديل شده، بر همين اساس بهسازي پياده روها به عنوان بخشي از شبکه معابر منطقه در دستور کار قرار دارد و چند محور قابل اتصال به يکديگر، انتخاب و آماده سازي آن آغاز شده است.

احمدي بافنده افزود: پياده رو بزرگراه شهيد چمران حد فاصل دو هتل بزرگ و اصلي تهران قرار دارد که با ايجاد يک پياده رو مناسب با در نظر گرفتن المانهاي شهري، نورپردازي، مسير دوچرخه سواري و ايجاد حجم و تابلوهايي از تاريخ تمدن ايران به شکل مناسبي طراحي مي شود ودر حال حاضر کف سازي مسير در حال اجرا است.

وي گفت: اين پياده رو از تقاطع يمن به بام تهران ادامه مي يابد که بخشهايي از آن در ولنجک و خيابان يمن تکميل شده و با اتمام آن يک پياده رو سلامت براي شهروندان تا ارتفاعات ايجاد خواهد شد.

شهردار منطقه يک، ساماندهي باغ فردوس را از ديگر طرحها عنوان  کرد و گفت: مسير باغ فردوس حد فاصل باغ موزه تا خيابان وليعصر ( عج ) به صورت 4 باغ طراحي شده است که با اتمام آن تفرجگاه جديدي به منطقه اضافه مي شود.

وي خاطر نشان کرد: در راستاي رسيدن به اين اهداف جداره سازي بومي و طبيعي، زيبا سازي و کف سازي همگون با طبيعت، اصلاح شيبهاي تند و هدايت آبهاي سطحي، طراحي و ايجاد فضاي عمومي مکث و نشستن گردشگران، تامين روشنايي مسير در شب و… در نظر گرفته شده است.

جام جم آنلاين