تور ترکیبی دوچرخه/اتوبوس یک طرح انتزاعی و فوق العاده که ترکیبی از یک اتوبوس الکتریکی و دوچرخه سواری می باشد این ایده به توریست ها کمک می کند تا با استفاده از دوچرخه حداکثر لذت را با بازدید از مناطق گردشگری یک شهر یا کشور که به آنجا سفر می کنند ببرند. این ایده برای اولین بار توسط یک طراح کره ای برای شهر سئول ارائه شده است.
نحوه کار به این صورت است که شما به عنوان توریست با ورود به شهر مورد نظر خود و با رساندن خود به یکی از ایستگاههای اتوبوس که برای این طرح در نظر گرفته شده است، از طریق کیوسکی که در هر ایستگاه تعبیه شده است می توانید ایستگاه یا ایستگاههای مورد نظر خود را که در اطراف مکان های دیدنی و گردشگری شهر مورد نظر قرار دارد انتخاب کرده و هزینه آن را با استفاده از کارت اعتباری خود پرداخت کنید و با رسیدن اتوبوس که یک وسیله خورشیدی/الکتریکی می باشد سوار آن شوید و به سمت ایستگاه مورد نظر خود حرکت کنید.


این اتوبوس به شکلی طراحی شده است که در آن به جای صندلی های مرسوم به دوچرخه هایی خاص مجهز شده اند که علاوه بر صندلی بودن قابلیت جدا شدن و استفاده به عنوان دوچرخه را دارا هستند و هر کدام نیز دارای یک نمایشگر GPS برای نمایش مسیر، مبدا و مقصد ما می باشند.



پس از رسیدن اتوبوس به ایستگاه انتخاب شده اتوبوس، با آزاد کردن محورهای نگهدارنده دوچرخه، آن را در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید خودتان مسیرتان را با دوچرخه و از طریق GPS تعبیه شده بر روی آن پیموده و علاوه بر آن از مناظر اطراف حداکثر لذت را ببرید. در بازگشت نیز نمایشگر، مسیر بازگشت تا اتوبوس و زمان باقیمانده حرکت اتوبوس را به شما نشان داده و می توانید در زمان مناسب خود را به اتوبوس برسانید و با قرار دادن دوچرخه در محل مورد نظر به سمت ایستگاه بعدی حرکت کنید.


این روش یکی از بهترین ایده ها برای توریست هایی می باشد که تصمیم دارند بدون اتلاف وقت از تمامی مناطق گردشگری بازدید نموده و با گشت و گذار از طریق دوچرخه هر چه نزدیکتر با منطقه ای که به آن سفر می کنند آشنا شوند.
در صورتی که به اینترنت آزاد دسترسی دارید می توانید ویدئوی جالب این طرح رو از لینک زیر تماشا کنید:

http://vimeo.com/25752549


برای دانلود هم از لینک زیر ویدئو را دریافت کنید:

http://www.4shared.com/video/mSG3fnAg/Bike_Concept.html


در پایان به طور خلاصه تمامی مراحل انجام یک تور را از ابتدا تا انتهی سفر می توانید ملاحظه کنید:


دورخه سواري حرفه اي – دوچرخه سواري كوهستان – تعميرات دوچرخه – همه چيز درباره دوچرخه – معرفي قطعات دوچرخه – دوچرخه سواري بانوان – دوچرخه و پزشكي – تغذيه در دوچرخه سواري – آخرين اخبار دوچرخه سواري – دوچرخه شهري – فوايد دوچرخه سواري – سايكل توريسم – مسافرت با دوچرخه