بهروز باوفا در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اين طرح قرار است ابتدا در سطح پارك‌ها سپس در نقاطي از سطح شهر اجرا شود.
وي افزود: براي اجرايي كردن اين طرح كانكس‌هاي تمام شيشه مكانيزه و مجهز به دوربين مداربسته براي جاي دوچرخه‌ها تهيه و در جاهاي مشخص نصب خواهد شد.
رئيس هيئت دوچرخه‌سواري استان كردستان تصريح كرد: متقاضيان استفاده از دو چرخه‌ها با ارائه كارت ملي ثبت‌نام ميشوند و كارت اشتراك مكانيزه در اختيار آنها قرار ميگيرد.
باوفا خاطرنشان كرد: مشتركين اين طرح مي‌توانند از ايستگاه‌هاي ايجاد شده در نقاط شهري به مدت دو ساعت دوچرخه تهيه و از آن استفاده كنند و در پايان دوچرخه را در همان ايستگاه يا در ايستگاه‌هاي ديگر تحويل دهند.
وي يادآورشد: براي ترويج اين رشته ورزشي در حال حاضرتمام هيئت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي شهرستانها را فعال نموده و استعداديابي در بين دانش‌آموزان مقطع ابتدايي و راهنمايي استان از اولويت‌هاي اين رشته ورزشي است كه هم‌اكنون آغاز شده است.
به گفته رئيس هيئت دوچرخه‌سواري كردستان در آغاز اين طرح 5 دبستان و 5 مدرسه راهنمايي با شعار و طرح(زنگ ورزش + دوچرخه) با هماهنگي مسئول تربيت بدني اداره‌كل آموزش و پرورش ابتدا در چهار شهرستان شروع و سپس در كل استان اين طرح اجرايي خواهد شد.
باوفا در ادامه به اقدامات و مقام‌هاي هيئت دوچرخه‌سواري استان در سال گذشته اشاره كرد و گفت: اين هيئت در سال گذشته در رده سوم كشور قرار گرفت و امسال نيز در ليگ باشگاهي بانوان مقام دوم و آقايان مقام اول را كسب نموده‌اند.
وي يادآور شد: همچنين در ارديبهشت ماه امسال در مسابقات ليگ باشگاهي كشور كه با حضور 14 استان در سنندج برگزار شد، بانوان و آقايان در رشته‌هاي كوهستان ‌و دانهيل در رده سني نوجوانان مقام اول را به دست آوردند.
رئيس هيئت دوچرخه‌سواري كردستان افزود: در حال حاضر در رشته دوچرخه‌سواري كوهستان از دامنه كوه آبيدر و كوه نسار شهرستان بيجار استفاده ميكنيم.
باوفا تصريح كرد: تيم شهرستان بيجار در اين رشته ورزشي مقام نخست جوانان كشور را در كارنامه خود دارد.
وي عنوان كرد: شهرستان سقز با توجه به ظرفيت‌هاي ويژه‌اي كه دارد، بهترين مكان براي برگزاري مسابقات تريال يا نمايشي است به طوري كه اين شهرستان مقام سوم كشوري در اين رشته ورزشي را داراست.
وي استان كردستان را با توجه به موقعيت جغرافيايي آن يكي از مناطق مستعد براي ورزش دوچرخه‌سواري خواند و بيان داشت: اين ظرفيت‌ها زمينه‌اي براي توسعه و ترويج اين رشته خواهد بود و به همين دليل ما در اين زمينه سرمايه‌گذاري لازم را در برنامه كاري خود داريم.

منبع : خبرگزاری فارس