با این‌که بیشترین تولیدات شرکت BMW وسایل نقلیه موتوری بوده و هست، اما بیش از 60 سال است که این شرکت ، دوچرخه‌های رده بالا نیز تولید کرده که علاوه بر طراحی زیبا، کیفیت خوب و قیمت بالایی هم دارند.

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/bmw-bikes-0.jpg

دوچرخه کروز BMW 2011
این دوچرخه برای استفاده روزمره طراحی شده و قابی از جنس آلومینیوم هیدروفرم‌شده دارد که جوش‌های درزها و شکاف‌هایش کاملا صاف و صیقلی شده است. سیم‌های ترمز و میله دنده این دوچرخه درونش جاسازی شده تا ظاهر تمیز و زیبایی داشته باشد. این دوچرخه مجهز به دوشاخ جلوی کمک‌فنردار سانتور مدل NCX-D با قابلیت ارتجاعی 75 میلی‌متر، ترمز سگدستی، دنده عوض‌کن 24- سرعته شیمانو آلیویو و لوله زین اصل BMW است که قابلیت تغییر ارتفاع و زاویه زین را برای راحتی دوچرخه‌سوار فراهم می‌کند. این دوچرخه در 4 اندازه: کوچک (41 سانتی‌متر)، متوسط (46 سانتی‌متر)، بزرگ (51 سانتی‌متر) و خیلی بزرگ (55 سانتی‌متر) با وزن تقریبی 13.9 کیلوگرم، در رنگ‌های سفید، سفید-آبی و سبز-مشکی تولید شده است.

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/bmw-bikes-1.jpg

دوچرخه سفری BMW 2011
شرکت BMW اعلام کرده که مدل 2011 دوچرخه سفری‌اش، بهترین گزینه برای تمام افرادی است که به دنبال راحتی بیشتر در کنار طراحی مدرن می‌گردند. این دوچرخه از قابی آلومینیومی، دوشاخ جلوی کمک‌فنردار سانتور مدل NCX-D-LO با قابلیت ارتجاعی 75 میلی‌متر و قابلیت تغییر زاویه زینش درست مانند دوچرخه کروز است که در بالا به آن اشاره شد. این دوچرخه نیز در همان 4 اندازه ذکر شده دوچرخه کروز اما سنگین‌تر- حدود 16.9 کیلوگرم- در رنگ شکلاتی روشن با تلالویی طلایی وارد بازار خواهد شد.

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/bmw-bikes-2.jpg

دوچرخه‌های کوهستان کراس‌کانتری و اندورو BMW 2011
BMW مدعی است که وقتی اواسط دهه 1990/ بین سال‌های 1369 و 1378، از مواد سبک‌تر برای ساخت دوشاخ جلوی موتورهای BMW استفاده کرد و آن را به دوچرخه‌های کوهستان نصب کرد، باعث افزایش دوشاخ جلو در دوچرخه‌های کوهستان شده است. پس نباید تعجب کرد که هر دو مدل جدید دوچرخه‌های کوهستان این شرکت مجهز به کمک‌فنرهای کاملی هستند.

کمک‌فنرهای کراس کانتری از نوع دوشاخ جلوی فنر هوایی مدل فاکس 32FRL با قابلیت ارتجاعی صد میلی‌متر و کمک‌فنر مدل  فاکس فلوت RP2 BV با قابلیت ارتجاعی صد میلی‌متر هستند. در ضمن، دوچرخه اندورو، به کمک‌فنر 4 میله‌ای با دوشاخ فنر هوایی مدل فاکس تالاس 32 RL با قابلیت ارتجاعی 140 میلی‌متر و کمک‌فنر مدل فاکس RP2 BV با قابلیت ارتجاعی 145 میلی‌متر مجهز شده است.

قاب هر دوی این دوچرخه‌ها، آلومینیومی است و دارای قطعات شیمانو دئور XT، صفحه ترمز فول هیدرولیک و قابلیت پیشرفته تغییر زاویه زین دوچرخه است تا دوچرخه‌سوار در بهترین حالت قرار گرفته و بیشترین بازده انرژی را داشته باشد. کراس‌کانتری در رنگ‌های سفید مرواریدی با دسته اهرم‌های آبی و اندازه‌های متوسط (47 سانتی‌متر)، بزرگ (52 سانتی‌متر) و خیلی بزرگ (55 سانتی‌متر) با وزن 12.9 کیلوگرم تولید شده و اندورو در رنگ سفید/ سبز متالیک در اندازه‌های متوسط (45 سانتی‌متر) و بزرگ (50 سانتی‌متر) با وزن 14.8 کیلوگرم روانه بازار خواهد شد.

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/bmw-bikes-3.jpg

دوچرخه مسابقه‌ای کربنی سری M BMW
قاب کربنی این دوچرخه تنها 7.4 کیلوگرم وزن دارد و به گفته BMW، دوچرخه مسابقه‌ای کربنی سری M نیز بر اساس همان فلسفه طراحی دو-چرخ‌های سبک‌وزن سری M این شرکت ساخته شده است. این قاب کربنی نه تنها سبک که محکم و سفت نیز هست، شدت ضربات را می‌گیرد و در مقابل خوردگی نیز مقاوم است. دور این قاب رنگ‌آمیزی شده و ظاهری همانند کربن انتراسیت (زغال‌سنگ خشک و خالص) به آن داده است. دسته‌های فرمان و زین این دوچرخه نیز به رنگ قرمزی است که مخصوص سری M شرکت BMW است. دیگر قطعات شامل دنده‌های شیمانو اولتگرا، شانژمان RD-6700 و طبق عوض‌کن FD-6700، زین فیزیک توندرا 2 و خودروی 10 سرعته شیمانو CS6700 می‌شود. این دوچرخه با قاب‌هایی در اندازه‌های 52، 54، 56، 58 و 60 سانتی‌متر عرضه خواهد شد.

هنوز هیچ قیمتی برای دوچرخه‌های جدید سری 2011 اعلام نشده اما اگر در رده قیمت مدل‌های سال‌های پیش باشند، احتمالا خریداران باید چیزی حدود هزار دلار آمریکا برای دوچرخه کروز، بیش از هزار و 750 دلار برای دوچرخه مسافرتی و بیش از 4 هزار دلار برای دوچرخه‌های کوهستان کنار بگذارند و با این حساب بهتر است در مورد قیمت دوچرخه مسابقه‌ای کربنی سری M هیچ فکر نکنیم و منتظر باشیم تا در ماه ژوئن/ خرداد 90، رونمایی شود.

منبع: خبر انلاین