مسئول اداره تربيت بدني شهرداري منطقه 20 تهران گفت: به ‌مناسبت گراميداشت ياد و خاطره شهدا همايش دوچرخه‌سواري در محله‌هاي شهرري برگزار شد.

بهنام ابوالقاسم‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: به‌منظور گراميداشت ياد و خاطره شهداي منطقه و برگزاري مراسم اختتاميه هفته دفاع مقدس همايش دوچرخه سواري در محلات برگزار شد.
مسئول اداره تربيت‌بدني شهرداري منطقه 20 تهران گفت: اين مسابقه در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظيم (ع) برگزار شد و دوچرخه‌سواران مسير رفت و برگشت اين مسير را ركاب زدند.
وي در ادامه افزود: اين مسابقه در سه رده سني پيشكسوتان، بزرگسالان و جوانان برگزار شد و بيش از 100 شركت كننده در اين همايش حضور داشتند.
مدير تربيت بدني شهرداري منطقه 20 خاطرنشان كرد: در پايان مسابقه 8 شركت كننده در سه رده سني زودتر از بقيه شركت كنندگان به خط پايان رسيدند و علاوه بر اهداي جوايز ارزنده به برندگان، حكم و مدال نيز از سوي شهردار منطقه 20 به آنان اعطا شد.
ابوالقاسم‌پور اظهار داشت: يكي از مهمترين اهداف تربيت‌بدني از اجراي اين همايش علاوه بر گراميداشت هفته دفاع مقدس، نهادينه ساختن فرهنگ دوچرخه سواري در ميان شهروندان منطقه است كه خوشبختانه با تمهيدات انجام شده از سوي اداره تربيت بدني و احداث ايستگاه‌هاي دوچرخه‌سواري در منطقه تا حد چشم‌گيري باعث تشويق و ترغيب شهروندان براي جايگزيني دوچرخه به جاي وسيله نقليه موتوري شده است كه اين امر در كاهش آلودگي هوا و ترافيك منطقه تاثير به سزايي داشته است.
مسابقات محلات در طول سال به مناسبت‌هاي ملي و مذهبي مختلف و در تمام رشته‌هاي ورزشي براي شهروندان منطقه برگزار مي‌شود و تاكنون استقبال اهالي براي حضور در اين مسابقات گوي سبقت را از ساير اهالي مناطق ديگر ربوده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس