بیش از هر چیز باید گفت این عجیب ترین و تکنیکی‌ترین صندلی (یا همان زین) دوچرخه‌ای است که تا کنون راهی بازار شده است. اگر موافق این قضیه نیستید لطفا به شکل و شمایل این زین نگاهی بیندازید.

به گزارش «خبر آنلاین»، بسیاری از دوچرخه سواران از درد‌های مداوم ناشی از فشار بر پشتشان شاکی بوده و از آن رهایی نیافته‌اند. ولی اکنون شرکتی در انگلیس با ابداع زین جدیدی مدعی رهایی از این معضل شده است.

در وهله اول شبیه میله‌های قفس و یا استخوانهای قفسه سینه است اما به جرات می‌توان گفت فنی‌ترین زین دوچرخه در جهان است که توسط شرکت mantasaddle با هدف رهایی از سندرم موسوم به Numb Bum (فشار مداوم به باسن بر اثر تماس با دوچرخه یا موتور که باعث محدودیت در جریان خون و فشار به سیستم عصبی و خواب رفتگی عضله) ساخته شده است.

مهمترین نکته‌ای که این زین در خود دارد اینکه دوچرخه سوار اصلا احساس ناراحتی نمی‌کند و مانند زین‌های معمولی دچار مشکل مزمن درد پشت نمی‌شود. این خود انقلابی بزرگ در صنعت دوچرخه به شمار می‌رود و با استفاده از این زین به یکی از شکایتهای عمده دوچرخه سواران پایان داده می‌شود.

از نکات فنی اینکه فشار مستقیم به شریانها و پروستات و رگ‌های عصبی آن ناحیه از بدن وارد نمی‌شود. همچنین با توزیع وزن به صورت متعارف بدون داشتن دماغه سنتی فشار به یک نقطه وارد نمی‌شود. بدن به راحتی در معرض تهویه قرار گرفته و گرمایی هم به وجود نمی‌آید.

محصول جدید در دو مدل 9 و 13 شاخه‌ای (بر حسب سبکی و سنگینی) به بازار عرضه شده است. برای خرید نسخه سبک وزن این زین باید 112 دلار معادل 77 پوند بپردازید.

 

سايت منبع