شاید امروز، جایگزین کردن دوچرخه به جای اتومبیل و موتورسیکلت برای ما غیرقابل تصور باشد، اما روزی فرا خواهد رسید که در حیاط هر خانه‌ای حداقل یکی، دو دوچرخه باشد و مردم برای مسیر های کوتاه خود از این وسیله نقلیه سبک استفاده کنند. به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه11، وقتی شعار استفاده از حمل‌ونقل عمومی‌ را سر می‌دهیم، باید بسترهای آن را نیز فراهم کنیم.

زمانی که مردم شرایط استفاده از حمل‌ونقل عمومی ‌را مناسب‌تر و راحت‌تر از وسایل نقلیه شخصی ببینند، قطعا به سمت آن ‌گرایش پیدا خواهند کرد. این در حالی است که واقعیت امر؛ کمبود خطوط مترو، تعداد اتوبوس‌ها و ناوگان تاکسیرانی است. در زمینه استفاده از دوچرخه‌سواری نیز شرایط بر همین منوال است.
اگر شهرداری و دیگر مسئولان مرتبط، زمینه و بسترهای لازم را برای استفاده از این وسیله نقلیه سبک در سطح شهر فراهم کنند، مردم نیز از آن به نحو احسن استقبال می‌کنند و برای مسیرهای کوتاه از دوچرخه استفاده می‌کنند.
مهندس خرد هم‌چنین معتقد است: دوچرخه‌سواری نباید فقط معطوف به پارک‌ها شود و به همین خاطر در حال حاضر مشاوران زیادی در مجموعه مدیریت شهری در حال مطالعه و بررسی مسیرهایی برای ایجاد خطوطی مختص دوچرخه‌سواری هستند.

منبع : /forum.irantrack.com.www