وقتی پای صحبت ملی‌پوشان این رشته می‌نشینیم، با اختلاف نظرهایی مواجه می‌شویم اما در كل ركابزنان از حضور علی زنگی‌آبادی در راس امور دوچرخه‌سواری استقبال می‌كنند، با آن كه جملگی آنها نسبت به رفع مشكلات اقتصادی ورزشكاران این رشته، نگاه مثبتی ندارند.

تحولات اخیر در سطح فدراسیون‌ها به دوچرخه‌سواری هم سرایت كرده است و علی انصاری كه قرار بود با پشتوانه خوب اقتصادی‌اش این رشته را متحول كند، جای خود را به علی زنگی‌آبادی، دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی 1986 سئول داد.

این جابه‌جایی البته بدون واكنش هم نبوده است تا جایی كه امیررضا واعظی آشتیانی در حمایت از دوست دیرینش (انصاری)‌ از پست قائم‌مقامی سازمان تربیت بدنی استعفا كرد و برخی رسانه‌ها نیز از این جابه‌جایی چندان استقبال نكردند. با این حال، زنگی‌آبادی بی‌توجه به اتفاقات پیرامونی، فعالیت‌هایش را آغاز كرد و خیلی سریع هم تغییرات اساسی در بخش‌های مختلف فدراسیون به وجود آورد.

وی می‌گوید: من مثل بعضی‌ها پولدار نیستم. بعضی‌ها مدعی بودند با پول‌های كلان تحول اساسی در فدراسیون به وجود می‌آورند ولی با 320 میلیون تومان بدهی، آن را تحویل ما دادند.

من دوچرخه‌سواری را می‌شناسم و مشكلات ركابزنان را درك می‌كنم. ما اگر آدم متخصص در قسمت‌های مختلف فدراسیون نداشته باشیم، برنامه‌ریزی بهتری خواهیم داشت و مهم‌ترین مشكل همین نبود آدم‌های متخصص در گذشته بوده است.

سرپرست جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری با در نظر گرفتن فرصت 10 ماهه تا بازی‌های آسیایی گوانگجو خیلی سریع برای انتخاب سرمربی تیم‌های ملی اقدام كرده كه همین موضوع بحث‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

فسخ قرارداد بوهیگاس مربی فرانسوی تیم پیست، انتخاب الكساندر تومانف به عنوان جانشین وی و توافق با اتو التوك برای مواد نیمه‌استقامت و استقامت ازجمله این تصمیم‌ها بوده است.

در این میان ابراز تمایل برای همكاری با لیندنر، مربی پا به سن گذاشته آلمانی هم سر و صدای زیادی درپی داشته است. انتخاب‌هایی كه فدراسیون دوچرخه‌سواری با مدیریت جدید انجام می‌دهد از سوی برخی‌ها مورد انتقاد قرار گرفته، اما گروهی دیگر آن را گامی به سوی جلو دانسته‌اند.