دوچرخه اي را تهيه كنيد كه اندازه بدنه(شاسي) آن با اندام شما مناسب باشد. براي انتخاب دوچرخه پاهاي خود را در طرفين بدنه(شاسي) دوچرخه قرار دهيد و كف پاهاي خود را كاملاً بر روي زمين بگذاريد. در چنين حالتي ميله شاسي دوچرخه نبايد كاملاً با فاقتان تماس داشته باشد كه در اين صورت دوچرخه براي شما بزرگ است.
انحناي جلوي صندلي دوچرخه بايد بسيار كم و به سمت بالا باشد. با قرار گرفتن روي دوچرخه بايد بتوانيد با دست هاي صاف و كشيده يا اندكي خم شده، راحت برانيد.
بلندي صندلي دوچرخه نيز از نكات مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود. صندلي نبايد خيلي بالا تنظيم شود. چون باعث مي شود كه پاها زيادي كشيده شوند. بهترين حالت بلندي صندلي را با زانوي كاملاً خميده و زانوي كمي خم امتحان كنيد و مورد مناسب تر را كه درآن راحتي و توان بيشتري داريد انتخاب كنيد.
در اغلب موارد در دوچرخه ها از گيرة پنجه برروي پدال آن استفاده نمي شود. گيرة پنجه باعث مي شود پاها در وضعيت صحيح پايدار و مستقيم برروي پدال قرار بگيرند و بدين وسيله امكان توزيع بيشتر نيروي پا را كه موجب پايداري و تعادل بيشتر مي شود، فراهم مي آورد. با استفاده از گيره پنجه مي توانيد دوچرخه را در هنگام راندن، بيشتر به طرف بالا كشيد.

منبع: http://trafficorg.tehran.ir