یک فوق تخصص ارتوپد گفت: ورزش هایی از جمله دوچرخه سواری یکی از مهم ترین ورزش هایی است که می تواند عضلات پا را قوی کند و از منجر شدن به صافی کف پا مفید واقع شود.

شیرین زمانی، فوق تخصص ارتوپد کودکان گفت: یکی از مشکلات جامعه ی امروزی کف پای صاف می باشد که معمولاً بین کودکان در سنین 3 به بالا اتفاق می افتد.

وی افزود: کسانی که کف پای صاف دارند در کف پای آن ها لایه ی چربی به خوبی مشاهده می شود و تا سنین 6 تا 7 سالگی قرص مصرف می کنند تا حالت کف پای آن ها برگردد.

وی خاطر نشان کرد: درصد بسیاری از جامعه کف پای صاف دارند اما این صاف بودن پا هیچ مشکلی برای پا ایجاد نمی کند و همچنین کف پا به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از انعطاف پذیر و غیر قابل انعطاف، کف پای انعطاف پذیر نیاز به درمان دارویی ندارد و با فعالیت و تحرک ورزشی بهبود می یابد اما کف پای انعطاف پذیر احتیاج به درمان دارویی و جراحی دارد.

زمانی اذعان داشت: علت اصلی صاف بودن پا می تواند سابقه ی خانوادگی داشته باشد و اگر این صاف بودن پا انعطاف پذیر باشد با پوشیدن کفش صافی پا بهبود می یابد.

وی در پایان توصیه می کند: ما پزشکان ارتوپد توصیه می کنیم پدران و مادران فرزندان خود را با ورزش وفق دهند و از کودکی ورزش هایی از جمله دوچرخه سواری انجام دهند تا عضلات پای آن ها قوی شود و منجر به صافی پا نشود.

منبع: http://www.cfi.ir