طرحی که قرار بود الگوی شهرهای دیگر کشور باشد، شبانه جمع‌آوری شد و مردمانی که تازه با این طرح خو گرفته بودند، به ناگاه با جای خالی کانکس‌های دوچرخه روبه‌رو شدند و هنوز برایشان این پرسش است که چرا این طرح مفید جمع آوری شده است؟!

روز گذشته(22 آبان90)، شهروندانی که برای رفت‌وآمد در محدود بازار از دوچرخه استفاده می‌کردند، با جای خالی کانکس‌های دوچرخه روبه‌رو شدند؛ طرحی که پس از مدت‌ها فرهنگ‌سازی، تازه جایی در میان مردم پیدا کرده بود، بی هیچ اطلاع‌رسانی جمع‌آوری شد.

حسینی، مسئول خانه دوچرخه منطقه دوازده تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» اظهار داشت: صبح امروز با تماس‌های مردمی که برای رفت‌وآمد از دوچرخه استفاده می‌کردند، از خواب برخاستم؛ همه معترض بودند که چرا کانکس دوچرخه بدون اطلاع‌رسانی جمع شده است؟! شهروندانی که تازه دوچرخه را به عنوان بهترین وسیله حمل‌ونقل برگزیده بودند، امروز برنامه‌ریزی‌هایشان به هم خورد و تنها، خانه دوچرخه را مقصر می‌دانستند، هرچند ما هیچ آگاهی در این زمینه نداشتیم.
وی تصریح کرد: قرارداد ما با شهرداری پنج ساله است و هنوز یک سال هم از آن نگذشته و حتی همه اموال این کانکس دوچرخه نیز خصوصی بوده و شهرداری هیچ مالکیتی در آن ندارد، نمی‌دانیم چرا شهرداری آنها را جمع‌آوری کرده است؟!
حسینی افزود: در صحبت با کسبه محل متوجه شدیم که عوامل شهرداری، شب گذشته کانکس دوچرخه را از محل خارج کرده و توضیحی به حاضرین نداده‌اند. از صبح هم تعدادی از شهروندان با 1888 تماس گرفته و اعتراض کرده‌اند و آنها نیز پیگیر مشکل پیش آمده شده‌اند.
ما هم همه تلاش خود را کردیم تا بتوانیم با شهرداری منطقه 12 صحبت کنیم، اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم. این موضوع نشان می‌دهد که شهرداری منطقه 12 با شهرداری مرکز هم هماهنگی نداشته که مسئولان 1888 پیگیر تماس‌های مردمی شده‌اند. ما هم همچنان منتظریم تا یکی از مسئولان نسبت به این تعطیلی پاسخگو باشد.


منبع: تابناک