این یک دوچرخه برقی است که Signa نام دارد. شکل ظاهری زیبایی هم دارد اما اینجا منظور شکل و طراحی اش نیست. بلکه باطری دوچرخه است. برق مورد نیاز این دوچرخه از طریق آب و یک پودر عجیب تولید می شود. این پودر ترکیبی از سدیم و سیلیکون است که با افزودن آب به آن به سرعت وارد واکنش شیمیایی شده و تولید حجم قابل توجهی از گاز هیدورژن می کند. گاز هیدروژن در باطری این دوچرخه تولید برق خواهد کرد. در واقع اینجا یک دوچرخه الکتریکی می بینیم که تقریبا با آب کار می کند.

این باطری به شکل کارتریج ساخته شده و 680 گرم وزن دارد. پس از طی مسافتی حدود 45 کیلو متر نیاز به تعویض این کارتریج است. برق اضافی هم در سلول های باطری ذخیره می شود. چون هیدروژن مصرف شده در باطری نگه داشته نمی شود بنابراین باطری بی خطری هم محسوب می شود.

شرکت سازنده می گوید سعی دارد تا با کار کردن بر روی این ترکیب انرژی برق تولید شده را افزایش بدهد و از آن در تهیه نوعی پودر ویژه سوخت خودرو استفاده کند. البته برای شارژ خودروهای برقی پیدا کردن یک پریز برق کار چندان سختی نیست. اما پیدا کردن ذخیره این پودر و کارتریج های آن در راه فعلا کار آسانی نیست. بنابراین به این زودی منتظر خودروهای الکتریکی که با آب کار می کنند نباشید.

 

فرستنده : شرکت رکاب شهر تیوا