ICTPRESS – شرکت اپل یکی از بزرگترین تولید کنندگان رایانه و البته تلفن همراه هوشمند در جهان اعلام کرده که به زودی بخش جدیدی به لیست فعالیت های خود اضافه خواهد کرد و این بار دوچرخه های هوشمند روانه بازار جهانی خواهد کرد .

 

به گزارش ICTPRESS به نقل از ” پی سی ورلد ” آنچه که این دوچرخه را به یک دوچرخه هوشمند مبدل می کند آن است که با برنامه ای رایانه ای  دوچرخه می تواند سرعت ، فاصله تا مقصد ، مسیر حرکت ، زمان ، ارتفاع ، بلندی ، شیب ، سرازیری یا سربالایی، ضربان قلب ، قدرت ، تنظیمات دنده ، وزن ، سرعت باد ، نقشه راه و سرعت رکاب زدن را ارزیابی و اعلام کند .
گزارش ها حاکی است با استفاده از این سیستم رایانه ای که “آی بایک” نام دارد  توانایی اشتراک گذاری فوری اطلاعات و آمار با دوچرخه های دیگری که از این سیستم استفاده می کنند نیز امکان پذیر می شود .
طبق گفته متخصصان اپل این دوچرخه هوشمند می تواند پیام های صوتی را دریافت کند و با دیگر گجت های ساخت شرکت اپل  مانند آیفون و آیپد هم سازگاری دارد .
گفتنی است یکی از بهترین امکانات سیستم ارائه شده آن است که دوچرخه سوارانی که در یک تور سفری با یکدیگر دوچرخه سواری می کنند می توانند با استفاده از این سیستم با یکدیگر ارتباط داشته و یکدیگر را در هنگام بروز مشکلات با خبر سازند .

 

سايت منبع