| 
 راهنمای سیاست گذاری توسعه دوچرخه | 
|  
 مؤلف: Andre Pettinga,  Anke Rouwette, Bas Braakman, Carlosfelipe Pardo, Dirk Kuigper, Hans de  Gong, Ineke Spape, Mark Zuidgeest, Roelof Wittink, Roland Kager, Steven  Schepel, Tom Godefrooig  مترجم: اصغر اسماعیلی کلالق ناشر: بخش تحقیق و توسعه مهندسین مشاور ایمن تقاطع، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور سال انتشار: 1390 در  سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در دوره چشم انداز در امور  اجتماعی و زیست محیطی ، بر تحقق توسعه پایدار ضمن ارتقای کیفیت زندگی و حفظ  حقوق نسل های کنونی و آینده ، بهبود سلامت ، تحقق عدالت اجتماعی و تضمین  دسترسی به فرصت های برابر برای افراد جامعه تأکید شده  و سیاست های کلی بخش  حمل و نقل به کاهش شدت مصرف انرژی، کاهش آلودگی زیست محیطی و افزایش بهره  وری تا رسیدن به سطح عالی از طریق پیشرفت و بهبود روش های حمل و نقل اشاره  مؤکد شده است.در این راستا شاهد اجرای قوانین ” توسعه حمل و نقل و مدیریت  مصرف سوخت ” از سال 87 و ” هدفمند کردن رایانه ها ” از سال گذشته هستیم. از  سویی توسعه دوچرخه سواری به عنوان شیوه کارآمد حمل و نقل در وضعیت کنونی  در کشور عزیزمان برای سفرهای مزبور شهری ، در قالب جزئی از بسته سیاسی بخش  حمل و نقل برای تحقق سیاست های مزبور و قوانین مورد اشاره ، با عنایت به  تأکید رئیس جمهور محترم بر حمایت از آن ، از اهمیت دوچندان برخوردار شده  است. لذا در راستای ارتقاء دیدگاههای مدیران شهری کشور در راه اندازی سیستم  دوچرخه ، این کتاب می تواند راه گشای علمی سیاست گذاری توسعه این موضوع در  سطح کشور باشد. | 
 
                    