دومین مرحله از رقابتهای جام جهانی دوچرخه سواری در مواد پیست، از نهم آذرماه سال جاری در شهر “کالی” کلمبیا برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری؛ دومین مرحله از مسابقات جام جهانی دوچرخه سواری در مواد پیست از تاریخ 9 الی 12 آذرماه در پیست 250 متری چوی و سرپوشیده در شهر “کالی” کلمبیا برگزار خواهد شد.


مسابقات دوچرخه سواری جام جهانی پیست ، یکی از معتبرترین رقابتهای این رشته ورزشی برای کسب سهمیه المپیک است و تیم دوچرخه سواری کشورمان شانس بسیار زیادی برای کسب سهمیه المپیک 2012 لندن در رشته پیست و ماده اومنیوم در این رقابتها دارد تا بتواند سهمیه خود را به عدد 4 برساند.

تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان با ترکیب محمد صادق مظفری و آروین معظمی گودرزی به عنوان رکابزن و مارکوس توماس نیگل به عنوان مربی ، یکشنبه ششم آذرماه راهی این مسابقات خواهد شد.

دراین دوره از رقابتها مظفری در ماده (دورامتیازی) و گودرزی در ماده (اومنیوم) به مصاف رقیبان خواهند رفت.

گفتنی است: اولین مرحله از مسابقات دوچرخه سواری جام جهانی پیست، از پنج شنبه دوازدهم آبان ماه به مدت چهار روز و درپیست 250 متری سرپوشیده و چوبی “Sary-Arka” به میزبانی کشور قزاقستان و در شهر آستانا برگزار شد.

دراین دوره از مسابقات رکابزنان شرکت کننده در هشت ماده با یگدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، نتایج تیم ملی کشورمان بدین شرح اعلام شد:

– در ماده اسکرچ: حسین ناطقی رکابزن ملی پوش کشورمان در بین 24 رکابزن مطرح و نامدار جهان، مقام هشتم را از آن خود کرد. وی در این ماده بالاترین مقام را در بین رکابزنان آسیایی کسب کرد.

لازم به ذکر است: دراین ماده رکابزنان مطرح آسیا از جمله کره ، قزاقستان و هنگ کنگ که از قدرت های دوچرخه سواری قاره کهن به حساب می آیند، بعد از ناطقی در جدول رده بندی قرار گرفتند.

– در ماده چهار کیلومتر تعقیبی تیمی: تیم ملی کشورمان با ترکیب ( حامد جنت، حسین ناطقی، محمد رجبلو و علی ترابی ) با زمان 4 دقیقه و 19 ثانیه و 568 هزارم ثانیه رده هجدهم را کسب کرد.

– در ماده تیم اسپرینت : تیم ملی کشورمان با ترکیب ( علی علی عسگری، محمد دانشور و رضا جبرئیلی) رده هفدهم را از آن خود کرد.

– در ماده چهار کیلومتر تعقیبی انفرادی : علی ترابی ملی پوش رکابزن کشورمان با زمان 4 دقیقه و 39 ثانیه و 720 هزارم ثانیه رده هجدهم را در اختیار گرفت.

– در ماده اومنیوم : مهدی سهرابی ملی پوش رکابزن کشورمان رده بیست و دوم را کسب کرد.

– در ماده اسپرینت: علی علی عسگری رکابزن ملی پوش کشورمان رده چهل و هشتم و محمد دانشور دیگر نماینده کشورمان رده پنجاه وسوم را کسب کرد.

– در ماده مدیسون: ” ” AUSTRALIA، “Alexander EDMONSON” ،Glenn” O’SHEA” از استرالیا به ترتیب رده های اول تا سوم را کسب کردند. در این ماده تیم ملی کشورمان نماینده ای نداشت.

شهر کالی به عنوان سومین شهر پرجمعیت کشور کلمبیا ، دارای جذابیت های تاریخی است. این شهر در ارتفاع 1003 متر از سطح دریا قرار دارد و درجه حرارات میانگین آن 26 درجه سانتیگراد است.