معاون شهردار منطقه 20 خبر داد:
راه‌اندازی نخستین مسیر دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 از راه‌اندازی نخستین مسیر دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در جنوب تهران خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی نخستین مسیر دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در جنوب تهران

علیرضا اسفراینی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: نخستین مسیر دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در محیطی امن و ایمن از سوی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 راه‌اندازی شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 گفت: این پیست ویژه به طول 2 هزار متر و با تعداد 30 دستگاه دوچرخه در ساعات معینی از روز در پارک آموزش ترافیک پذیرای بانوان است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این محل برای بانوان امن و محفوظ است، خاطرنشان کرد: بانوان این منطقه از ساعت 8 تا 5/9 صبح و 15 تا 17 بعداز ظهر می‌توانند به این بوستان مراجعه کنند و کودکان آنها نیز به طور همزمان از امکانات و برنامه‌های آموزشی این مرکز بهره‌مند شوند.
اسفراینی‌نژاد در ادامه یادآور شد: پارک آموزش ترافیک در مساحت حدود یک هکتار در شهرری، خیابان سلمان‌ فارسی، جنب بوستان دانش واقع شده است و در آن شبکه‌ بزرگراهی، معابر، بلوارهای شریانی، معابر بن‌بست، میدان‌ها، تقاطع، گذرگاه‌های عابر پیاده و ساختمان‌های اداری و آموزشی و امکاناتی از قبیل 20 دستگاه خودرو کوچک و 30 دستگاه دوچرخه تعبیه شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه 45 نفر از بانوان از این پیست استفاده می‌کنند، عنوان کرد: در حال حاضر 9 خانه دوچرخه در این منطقه با بیش از 200 دستگاه دوچرخه در ایستگاه مترو شهرری، فروشگاه شهروند، میدان شهید مدرس، بوستان دانش، نغمه و سیزده آبان، خیابان میر عابدینی  فلکه اول دولت‌آباد و جوانمرد قصاب به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.
منطقه 20 جنوبی‌ترین منطقه شهری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
جایگاه این منطقه از نظر فضای شهری نیز بسیار شاخص است و به عنوان عنصر اصلی و انسجام بخش فضای شهری تهران به شمار می‌آید.