یک شرکت ایتالیایی دوچرخه ای الکتریکی تولید کرده است که بدون هیچ آلودگی زیست محیطی 30 کلیومتر را با صرف انرژی معادل 05/0 یورو می پیماید.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دوچرخه الکتریکی که “میکرو بایک” نام دارد، مجهز به پدال و یک موتور داخلی است. این موتور تنها هنگامی کار می کند که پدال ها تازه به حرکت افتاده اند. موتور الکتریکی میکرو بایک دارای کلید “روشن / خاموش” است که به وسیله آن می توان سیستم الکتریکی این ابزار را فعال یا غیرفعال کرد.
علاوه براین، دوچرخه از یک سیستم “توربو” برخودار است که در شرایط سخت به کمک راننده می آید. از ویژگی های این سیستم، قابلیت نصب آسان روی دوچرخه های استاندارد است.

دوچرخه میکرو بایک می تواند حدود 18 کیلومتر بیشتر از ظرفیت 5 کیلومتری قدرت باتری خود را بصورت الکتریکی بپیماید و پس از آن همانند یک دوچرخه عادی حرکت کند. این وسیله دارای یک باتری ذخیره 12 آمپری نیز است که به کمک آن می توان یک مسافت 30 کیلومتری را تنها با هزینه ای معادل 05/0 یورو طی کرد.

موتور این دوچرخه که ساخت شرکت MicroBike S.r.l است، 250 وات بوده و باتری آن با اتصال مستقیم به برق 220 ولت به مدت 2 ساعت و نیم به طور اتوماتیک شارژ می شود. حداکثر سرعت این وسیله 25 کیلومتر بر ساعت و وزن آن 23 کیلو گرم به انضمام باتری ها است.

این وسیله که از راندمان 90 درصد برخوردار بوده و به قیمت 2 هزار یورو در بازار عرضه می شود به اعتقاد کارشناسان، یک وسیله نقلیه بسیار مقرون به صرفه و کاربردی است و حتی از این قابلیت برخوردار است که به عنوان یک وسیله نقلیه درون شهری عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

سايت منبع