سه چرخه تاکسی ها نوع جدید حمل و نقل درون شهری در آمستردام هستند که بهترین شیوه برای گردش در شهر آمستردام می باشند. هیچ گونه آلودگی هوا و هیچ گونه آلودگی صوتی ندارند.

سه چرخه تاکسی ها سه چرخه های پست مدرن با پنجره های باز هستند که قابلیت حمل 2 مسافر را دارند. طراحی اصلی این سه چرخه ها در آلمان بوده است و هم اکنون در شهر آمستردام از آن ها استفاده میشود. این سه چرخه ها با قدرت پدال ها و رکاب زدن حرکت میکنند ، البته این سه چرخه ها به 2 باطری مجهز هستند که به راننده در عبور از پل ها و… یاری میرسانند.

سالهاست که این سه چرخه تاکسی ها در شهرهایی مانند زوریخ ، برلین و لندن وجود دارند و فعالیت میکنند. از سال 2003 آمستردام نیز به جمع شهر هایی پیوست که از این سه چرخه تاکسی ها استفاده کرد. این سه چرخه تاکسی ها گزینه ارزان تری نسبت به تاکسی های معمولی در آمستردام محسوب می شوند.

کرایه سه چرخه تاکسی هر 3 دقیقه 1 یورو به ازای هر نفر می باشد .

کودکان 2تا12 سال نیم بها و کودکان زیر 2 سال رایگان هستند.

در صورتی که کرایه تاکسی معمولی در شهر آمستردام از ساعتی 40یورو آغاز میشود.  جدول زیر قیمت تاکسی در شهر آمستردام را نشان میدهد:

Car type / Service

Airport transfer

Hourly rate

Mercedes E-Class 4 persons

€ 40,-

€ 50,- per hour

Mercedes S-Class 4 persons

€ 60,-

€ 65,- per hour

Mercedes V-Class 6 persons

€ 50,-

€ 55,- per hour

منظور از Airport transfer  کرایه از فرودگاه آمستردام تا شهر آمستردام است. تاکسی های شهر آمستردام معمولاً در این مسیر فعالیت می کنند.

 

 

سايت منبع