تقریبا تا کنون هیچ شرکتی نتوانسته در ساخت گجت های مربوط به حرکت و حمل و نقل به پای شرکت هوندا برسد. جالب است که در ساخت وسایلش تا آنجا که می تواند به راحتی انسان و سهولت استفاده و تاثیر آن محصول در افزایش کیفیت زندگی افراد توجه می کند.

هدف اصلی هوندا از ساخت این وسیله کمک در راه رفتن به افرادی است که در کار روزانه زیاد راه می روند یا بر اثر بیماریی و ناتوانی قادر به راه رفتن نیستند. این دستگاه از یک عدد صندلی شبیه صندلی دوچرخه ساخته شده که دارای دو عدد بازوی حرکتی است. هر یک از بازوها به کفش فرد بسته شده و با روشن شدنش راه رفتن خیلی راحت تر از قبل امکان پذیر میشود.

این گجت به کمک سنسور ها و اهرم های حرکتی بسیار حساسش احساسی شبیه رکاب زدن دوچرخه را برای افراد ایجاد می کند و با القای این حس در افراد پاها را به گام بر داشتن مجبور میسازد. انعطاف پذیری این دستگاه نیز آنقدر است که با طول گام هر فرد سازگاری داشته و احساس خستگی را برای افراد به دنبال ندارد. به گفته یکی از مهندسین طراح هوندا , با این وسیله استرس و فشار عصبی افراد در زمان ایستادن و قدم زدن از بین می رود و راه رفتن را راحت تر خواهند کرد. این محصول در یکی از کلینیک های طبی ژاپن نیز مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته و به زودی به بازار ارائه خواهد شد.

منبع: www.ttic.ir