معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران هم‌زمان با افتتاح 110 پروژه شهري از جمله پروژه‌هاي ترافيكي منطقه 12 گفت: مركز شهر بايد به منطقه‌اي با حداقل خودرو تبديل شود و بر اين اساس خطوط دوچرخه‌سواري و پياده‌روي در هسته مركزي شهر توسعه مي‌يابد.

سيد جعفر تشكري هاشمي با بيان اين مطلب، افزود: منطقه 12 بيشترين اختلاف جمعيت را در ساعات شب و ساعات روز دارد و در شرايطي كه روزانه حدود 2 ميليون نفر در محدوده اين منطقه تردد مي‌كنند، جمعيتي كه شب‌ها در اين محدوده سكونت دارند به حدود 300 هزار نفر كاهش پيدا مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه در طرح تفصيلي تهران تلاش شده حيات به محدوده مركزي شهر بازگردانده شده و بافت تاريخي پايتخت احياء شود، اظهار داشت: در حال حاضر ارتباط صحيحي بين جمعيت ساكن و جمعيت شناور اين منطقه وجود ندارد و بايد رابطه منطقي در مورد سكونت مردم در اين منطقه برقرار شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه 54 هزار متر مربع پياده‌راه استاندارد به منظور تسهيل در تردد شهروندان در منطقه 12 احداث شده، تصريح كرد: در محدوده بازار حد فاصل چهارراه گلوبندك تا خيابان ناصر خسرو خطوط ويژه دوچرخه‌سواري با اختصاص 320 دستگاه دوچرخه احداث شده است.

تشكري هاشمي در پايان خاطرنشان كرد: علاوه بر مسيرهاي پياده‌روي و خطوط دوچرخه‌سواري نسبت به نصب 30 سرپناه جديد اتوبوس،‌ احداث كنارگذر و دوربرگردان در ضلع غربي 17 شهريور با شهيد محلاتي، احداث پاركينگ در ضلع شمالي ساختمان معاونت ترافيك منطقه و احداث پل عابر پياده در بزرگراه شهيد محلاتي، نرسيده به 17 شهريور، از جمله پروژه‌هاي ترافيكي اين منطقه به شمار مي‌آيند كه با حضور شهردار محترم تهران مورد افتتاح قرار گرفتند.