معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از راه اندازی خطوط ویژه دوچرخه سواری و ویلچررانی برای شهروندان و زائران منطقه 20 خبر داد.

ایرج ولی نژاد  معاون ترافیک منطقه با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر در شهر ری گفت:  یکی از افق های چشم انداز  برنامه 1404 این است که تهرانی ها را دوچرخه سوار کند و شهرداری منطقه 20 نیز در راستای تحقق این هدف و رسیدن به هوای پاک  در این راه قدم بر می داریم.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و تراکم با فت مسکونی توانسته ایم  دو هزار و 500 متر از معابر کلیدی و پر تردد منطقه را در حد فاصل  مجموعه ورزشی مدرس در مجاورت ایستگاه مترو شهرری  تا میدان مدرس در ضلع غربی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را ایمن سازی کرده و برای عبور دوچرخه سواران  تجهیز و آماده سازی کنیم.

ولی نژاد  اظهار داشت : با توجه به اهمیت دوچرخه سواری به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک و ارزان و نیاز جامعه ماشینی به تحرک و فعالیت های جسمانی ،ضرورت ایجاد خطوط دوچرخه سواری به عنوان یک ضرورت از سوی شهروندان مطالبه شده است و معاونت حمل و نقل و ترافیک و تربیت بدنی توسعه خطوط و ایستگاه های دوچرخه سواری را در دستور کار خود داریم .

گفتنی است  روزانه حدود  یک میلیون مسافر و زائر برای دسترسی به شهرک های صنعتی و مراکز اداری و زیارتی و … از این منطقه تردد دارند  که  راه اندازی و توسعه ایستگاه های دوچرخه سواری در مبادی ورودی  منطقه و ایستگاه های مترو در ارائه سرویس دهی به شهروندان بسیار مناسبی  دارد.

به گفته معاون ترافیک مسیر های دوچرخه سواری برای تردد معلولان و جانبازان هم آماده سازی شده است و این افراد به راحتی می توانند در این معابر تردد داشته باشند.

معاینه رایگان دانش آموزان مدارس ناحیه 7

به همت واحد سلامت ناحیه 7 و هماهنگی مرکز بهداشت روستای طالب آباد دانش آموزان مدارس طاهرین و عفاف تحت معاینه رایگان قرار گرفتند.

در این روز با حضور پزشک محله، دانش آموزان تحت چکاپ کامل از نظر سنجش شنوائی، بینائی، قد و وزن و … قرار گرفتند و برای کلیه دانش آموزان پرونده پزشکی سلامت تهیه شد.

گرامیداست هفته کتابخوانی در ناحیه 7

واحد سلامت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه 7 مراسم بزگداشت کتاب و  کتابخوانی را در مدرسه دخترانه طاهرین روستای طالب آباد برگزار کرد.

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقاء اطلاعات و دانش کودکان و نوجوانان با هماهنگی اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه 7 با حضور کارشناس مربوطه روشهای صحیح مطالعه،حفظ و درک مطالب ، زمان و مکان مطالعه و …. به دانش اموزان آموزش داده شد.

در راستای ساماندهی مدارس با هماهنگی واحد مدارس اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه 5 تعدادی از مدارس بهسازی شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 در راستای شناسائی نیازها و بهسازی مدارس با هماهنگی واحد مدارس اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه 5 نسبت به لکه گیری و روکش کامل آسفالت حیاط تعدادی از مدارس اقدام شد.

در همین راستا و به منظور بهسازی فضاهای داخلی و خارجی مدارس و بهره مندی دانش اموزان از امکانات بیشتر نسبت به خط کشی حیاط و ساماندهی وسایل ورزشی مدارس اقدام شد.

بازدید شهرداران مدارس ناحیه 3 و 5 از نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک

در راستای برپائی نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداران مدارس ناحیه 5 از این نمایشگاه بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 در راستای اجرای طرح شهر در دست بچه ها به همت واحد آموزش و مشارکتهای مردمی ناحیه 5 تعداد 30 نفر از شهرداران مدرسه ابتدائی امام علی (ع)از نمایشگاه و جشنواره حمل و نقل و ترافیک شهری در بوستان گفتگو بازدید کردند.

در این روز دانش آموزان ضمن بازدید از غرفه ها و دستاوردهای حوزه های حمل ونقل و ترافیک مناطق مختلف ، از برنامه های جانبی  این نمایشگاه از جمله استفاده از دوچرخه و مینی خودروهای به نمایش گذاشته شده و بازی مار و پله بهره مند شدند.

گفتنی است غرفه ترافیکی منطقه 20  حضور چشمگیری در این نمایشگاه داشته و طبق چشم انداز 1404 سهم حمل و نقل  عمومی شهر تهران باید به 75 درصد برسد و این در حالیست که منطقه 20 با اجرای تدابیر صحیح ترافیکی و مدیریت فیزیکی و اجتماعی  منطقه توانسته 15 سال زودتر از چشم انداز  برنامه توسعه پنجم به این سهم دست یابد .

بازدید شهرداران مدارس ناحیه 5 از موزه پست

در راستای اجرای طرح شهر در دست بچه ها شهرداران مدارس ناحیه 5 از موزه ارتباطات و پست بازدید کردند.

با هماهنگی واحد آموزش و مشارکتهای مردمی شهرداری ناحیه 5  در راستای اجرای طرح شهر در دست بچه ها  تعداد 30 نفر از شهرداران مدارس مدرسه راهنمائی حضرت قاسم از موزه ارتباطات و پست بازدید کردند.

در این برنامه که به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با مراکز فرهنگی و علمی و در ادامه طرح شهر در دست بچه ها انجام شد شرکت کنندگان ضمن آشنایی با مقوله علم ارتباطات و وسایل ارتباطی مورد استفاده بشر از گذشته تاکنون  ،با وظایف و مسئولیت های کارمندان اداره پست نیز آشنا شده و از تمبرهای متنوع رایج و قدیمی دیدن کردند.

بازدید شهرداران مدارس ناحیه 3 از موزه قرآن

در راستای اجرای طرح شهر در دست بچه ها شهرداران مدارس ناحیه 3 از موزه قران بازدید کردند.

در راستای اجرای طرح شهر در دست بچه ها و آشنایی دانش آموزان با فعالیت مراکز فرهنگی و علمی، واحد آموزش و مشارکتهای اجتماعی ناحیه 3 اقدام به اعزام تعداد 20 نفر از شهرداران مدارس به موزه قران کردند.

در این برنامه ضمن بازدید از بخشهای مختلف این موزه شرکت کنندگان با نرم افزارهای قرآنی ارائه شده آشنا شدند.

دوره آموزشی روانشناسی بحران در محله علائین منطقه 20 برگزار شد

دوره اموزشی روانشناسی بحران ویژه داوطلبین واکنش اضطراری محله علائین  برگزار شد.

با هدف آموزش اعضای داوطلب واکنش اضطراری محلات دوره آموزشی روانشناسی بحران و آشنایی با نحوه کمک به آسیب دیدگان وقوع زلزله به لحاظ روحی و روانی در محله علائین برگزار شد.

در این برنامه آموزشی که با حضور اعضای گروه دوام محله علائین در پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران شهید مصطفی خمینی برگزار شد، داوطلبین با موارد روانشناسی در بحران ، خود امدادی و دگر امدادی در زمان وقوع حوادث آشنا شده و نحوه تقویت و بازسازی روحی و روانی خود و دیگران را فرا گرفتند .