حرکت بعدی ياماها :

اسکوترهای آینده توسط دانشجویان بخش طراحی حمل و نقل  انستیتو طراحی   d’Arte  Applicata e Design تورین ایتالیا به تصویر کشیده شد.


در این نمایش دانشجویان با ارایه کانسپتهای خود در این رشته انرا با طراحی اسکوترهای جذاب به معرض دید گذاشتند. در این پروژه که شرکت یاماها خود اسپانسر آن بود آینده نزدیک این وسیله با طراحی و ساخت چند ماکت از ان ایده ها ژوژمان شد. کارشناسان یاماها در این کورس دانشجویان را در شناخت تکنولوژی  و آینده این نوع دوچرخه ها راهنمایی کردند.

 

“Youngsters, two wheels, 50 cc.”

این اولین کانسپت ۵۰ سی سی ارایه شده  که بچه ها می توانند انرا برانند . محصولات زیادی در بازار وجود دارند که فروش انها با کاهش روبروست .هدف از این طراحی  ارزیابی  امکان ارایه کیس هایی که  این مشکل را حل کرده و عملکرد و استتیک محصول راهم شامل شوند.


“City use, two wheels, 125/250 cc.”

دومین محصول ارایه شده میباشد.امروزه بسیار ی از کسانی که از اسکوتر استفاده می کنند  انرا برای تردد میان مدرسه و منزل و مکانهای نزدیک بکار می برند. هدف ارایه راه حل جدید برای این یوزرها ی اسکوتر در شهر است


در اين كورس دانشجويان توسط يك تيم حرفه اى راهنمايى شدند :

از ياماها : كنجی اوتومبه رئيس اى ال ام ديزاين اوروبا

ناوکی سهكاوا مدير برنامه ريزی  محصول اسكوتر

ماركو ريوا و والنتين جونلا  از بخش توسعه و پیگیری محصول و همچنین  طراح معروف ياماها كريستينو تاسكا

از IAAD  امانوئل بومبی  استاد طراحی موتورسيكلت و اسكوتر و ماريو دی كارلو استاد مدلینگ

هر یک از دانشجویان کارخود را با ارایه تاریخچه محصول ،ایده های اولیه ، اسکچ های دستی و رندرهای کامپیوتری اریه کردند و بالاخره دو محصول برای ساخت کلی مدل در اشل یک به یک انتخاب شدند.

تصاویر زیر مدلهای انتخاب شده برتر توسط تیم طراحی یاماها می باشد :


Street-Player

Emanuela Giusio

Ploof