این دوچرخه ها برای حرکات نمایشی استفاده می شود جهت پرش از پله ها و موانع در شهرها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد از خصوصیات این دوچرخه ها این است که از لحاظ سایز به دوچرخه بچه گانه شبیه است طوقهای کوچک و بسیار مقام از نکات برجسته این دوچرخه ها است . بدون دنده می باشد و زین آن بسیار پائین می باشد تا در حرکات اکروباتیکی بتوان بهتر کنترل کرد.

این رشته هم جرو رشته های فری راید محسوب می گردد.در تریال اصل بر تعادل است در این رشته دوچرخه سوار نیازی به سرعت ندارد و فقط با انجام حرکات تعادلی و جفت کشیدن ها دو چرخه را از روی یک مانع به روی مانعی دیگر می پراند. این موانع هم می توانند مصنوعی باشند مثل محیط های شهری و پارکها و هم طبیعی مثل صخره ها.

دوچرخه و لوازم :

درTRIALچون اصل بر تعادل و قدرت مانور است تنه باید حد الامکان کوتاه باشد و گاها هم زین و لوله زین از این دوچرخه ها حذف می شوند چون دوچرخه سوار کمتر روی زین می نشیند و در این حالت زین فقط یک عامل مزاخم است. دوشاخ های تریال هم برای حفظ تعادل از نوع خشک(بدون فنر) هستند و چون احتیاجی به سرعت نیست از طبق مخصوص تریال استفاده می شود که فقط یک سینی 22 دندانه ای دارد به همرای محافظ طبق. کرپی و فرمان هم برای تسلط هر چه بیشتر در شرایط تعدلی بلند هستند وفرمان هم صاف است.

 

مسابقات :

مسابقات تریال تک نفره است یا دو نفره

در مسابقه تک نفری مسیری با موانعی در نظر گرفته می شود که تریال کار باید بدون گذاشتن پا روی زمین از آن عبور کند هر کس که در زمان کمتری و با خطای کمتری این مسیر را طی کند برنده است.

در مسابقات دونفره هم روال عینا همین است فقط به جای یک مسیر دو مسیر مشابه در کنار هم قرار دارند و در آن واحد دو شرکت کننده هر کدام در یک مسیر به مسابقه می پردازند.

 

سايت منبع