شهردار شیراز بر تلاش در ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری و برنامه‌ریزی برای سلامت شهروندان و پیاده‌راه‌های گردشگری تأکید کرد.

به گزارش عرش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه ریاست دفتر شهردار این شهر، مهندس علیرضا پاک فطرت در جلسه هماهنگی پروژه‌های عمرانی با تصریح اینکه مسیر پیاده‌روی از خیابان پزشکان در بولوار معالی‌آباد تا میدان جام جم در بولوار جمهوری شرایط بی‌نظیری را به وجود می‌آورد، اظهار داشت: شهروندان در این مسیر چند کیلومتری در آینده‌ای نزدیک با گذر از محور شهید رمضانی در دل باغ‌های قصردشت، خیابان ایمان شمالی و با گذشتن از میدان قصردشت و پل بزرگ ایمان می‌توانند خود را به کوه قندیلی در ارتفاعات شمالی بولوار چمران و از آن منطقه از طریق بزرگراه کوهسار مهدی (عج) و ارتفاعات مشرف بر دانشگاه به میدان جام جم برسانند.

وی شرایط ساختاری شهر شیراز را برای ایجاد مسیرهای پیاده‌روی بسیار مناسب دانست و افزود: یک مسیر پر درخت و کوهستانی با هوای مناسب و مناظر بدیع تمام اقشار و گروه‌های سنی را برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به این منطقه تهییج می‌کند.

پاک فطرت ابراز داشت: این موضوع سبب می‌شود با کمترین هزینه بتوان بهترین شرایط را برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی شهروندان شیرازی فراهم کرد.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش ساخت همزمان 5 هزار واحد پارک به صورت طبقاتی را رکوردی ماندگار در مدیریت شهری دانست و ادامه داد: این پارکینگ‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیز مربوط به اوراق فروخته شده در سال‌های 90 و 91 بوده که در حال احداث است.

وی با اشاره به پارکینگ‌های طبقاتی در حال احداث، گفت: پارکینگ‌های طبقاتی نشاط و خلدبرین به زودی به برنامه زمان‌بندی می‌رسد و با تمهیدات در نظر گرفته شده به صورت نیمه مکانیزه به بهره‌برداری می‌رسند.

پاک فطرت اضافه کرد: پارکینگ‌های طبقاتی فخرآباد، هلال احمر، خیبر، بیت‌المقدس، حضرتی و … در کنار پروژه‌های نشاط و خلدبرین و مجتمع‌های پروین اعتصامی، مشیر و … شرایط مناسبی را در ایجاد پارکینگ در کلان‌شهر شیراز به وجود می‌آورد.

شهردار شیراز در ادامه به برخی از محورهای بزرگراهی در حال ساخت نیز اشاره کرد و گفت: نامه‌نگاری با اداره برق برای تأمین روشنایی این محورها پیش از پایان عملیات اجرایی پروژه مد نظر قرار گیرد.

پاک فطرت با انتقاد از عدم روشنایی در بزرگراه آیت‌الله محلاتی و ناامنی در هنگام شب در این محور و مسیرهای مشابه، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم بزرگراه‌های آفرینش، 35 متری توسعه جنوب، فازهای بعدی بزرگراه آیت‌الله محلاتی، کوهسار مهدی و … به طور کامل و با روشنایی کامل در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار شیراز به طرح‌های بزرگراه‌سازی توسعه جنوب نیز اشاره کرد و افزود: بولوارهای 35 متری و 60 متری در حاشیه شمالی و جنوبی رودخانه چنارراهدار ارزش افزوده مناسبی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

وی توسعه بخش‌های جنوبی شهر را راهکاری مناسب برای جلوگیری از گسترش طولی شیراز عنوان کرد.

شهردار شیراز همچنین انجام تملک را موتور محرکه برای سرعت در اجرای پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: برای پروژه‌های بزرگی مانند تقاطع غیرهمسطح چند منظوره و کابلی ولی عصر (عج)، پل ایمان و … مدیر تملک منصوب شده است که تمام عوامل اجرایی پروژه موظف به همکاری با وی هستند.

به گزارش فارس، ساخت و سازهایی که در محدوده مرکزی شهر و بافت‌های تاریخی فرهنگی بدون رعایت ضوابط و عدم ایجاد کارگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد، نه تنها مشکلاتی را در تردد گردشگران بلکه برای شهروندان عادی نیز به وجود آورده که بیشترین آن در محدوده شهرداری منطقه چهار شیراز مشاهده می‌شود.

ای کاش شهرداری این شهر پیش از اینکه به فکر ایجاد پیاده‌راه‌های گردشگری باشد، برای عبور عادی شهروندان چاره‌اندیشی کند تا هر روزه با مسدود بودن مسیر عبوری خود و ترددهای دشوار و زیان‌بار و آسیب‌های جبران‌ناپذیر صوتی و زیست‌محیطی مواجه نشوند.

منبع: عرش نيوز